God Morgon!


Ska bli spännande att se vad dagen har i sitt sköte... Först nu frukost och sen medecin... fått ny salva till eksemen och fler piller... hihihi..samma snygga röd/gula som innan.
Hudsjukdomen (Rosacea) jag har är ju stressrelaterad så lite stressad är jag dock...för F** vad det kliar!
Men som tur har jag ingen allvarlig form, än i alla fall... och får hoppas den håller sig schack. Min mamma hade samma, och hon hade alltid rosiga kinder :) vilket såg väldigt friskt och härligt ut! Men min blir mer knottrer och kliar... jag har fått massor förhållningsregeler... ingen fet mat, ingen stark mat, inget kaffe, inget sprit... osv... men vin är inte sprit ...eller hur? Och öl är väl inte heller sprit...hihihihi... så en eller två på helgen är väl ok??

Idag ska Natti till läkaren med knutan hon har på sitt ben! Får se vad dom säger... hoppas på att det är någon ofarlig fettknuta eller liknande, någon form av ett Ganglion

Men nu är det dags att göra vid sig och ge sig av till jobbet, har Leverantörer från Spanien på besök!
Sååå...hasta la vista!


Kommentarer
Postat av: Marie Charlotte Gren

Visst är det så? Vi ärver inte bara goda gener från våra föräldrar. Får liksom ta hela kitet. Allt eller inget. När min dotter fick kämpa lite mer med Fysik A, försökte jag vara pedagogisk och säga att det fick jag oxå och man kan inte ha lätt för sig i allt. "Tvunget jag skulle behöva få det efter dig. Räcka med det pos."

Du kan nog lugnt unna dig ett glas vin eller två vid tillfälle, liksom öl. Säger jag som glad amatörläkare. Sprit är dock alkoholhaltiga drycker med klart högre %. Men som sagt, sans och balans är ju alltid bra. Ha en bra dag och kom ihåg att en person med optimistisk läggning lever i snitt drygt 7 år längre än pessimisten. För att inte tala om vilken livskvalitet optimisten har under sin levnad + allt gott det sprider till sina medmänniskor. Kram & hej från rätt sida av Sverige, dvs bästkusten på västkusten!

2009-04-15 @ 09:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0