Tonåringar ...Gahhaaaaa!!!


Frustrerad, och inte lite heller... vad är det med tonåringar och ansvar?
Är det så svårt att visa att man kan göra som man lovat?
I går skulle Natti komma hem med tåget som gick 15,40 eller 16,40...gjorde hon det?
Nej...hon tog ett senare... och ändrade sig... och tog ett ännu senare...så när hon kom till stan gick inga bussar hem!
Gissa om jag var arg!?
Det kostar det en massa pengar att ta taxi och sen har jon mage att tyckta hon JAG skulle betala!

Glöm det! Det dras på månadspengen... men hon hade tur, stora syster förrbarmade sig över henne och körde och hämtade henne! 23,40 på Stationen! Tror inte Em var speciellt glad på henne!

Nej dags att sitta ner och diskutera igen angående ansvar!
Och Tack gulliga Em!

Nu är det dags att jobba! Ha en kanon dag alla!
Tjingeling!




Kommentarer
Postat av: Anna

Jag känner igen de där, dom kan ju aldrig planera och sen råkade dom missa buss/tåg, råkade ha dåligt batteri på mobilen m.m m.m. Mina tjejer är 21 och 23år men fortfarande händer tonårsgrejer. Just nu är dom utomlands syrrorna ihop och de är kul tycker jag, men tomt nu när dom är bort 4v :(. Ha en bra dag! kram

2009-08-31 @ 07:52:58
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: mamma millan

hallojsan!! jadu livet är hårt med kidsen! Min dotter ffyller tonåring om ett par vecot..men tycker hon har bett sig som en ett par årnu!! Man hotar med indragen veckopeng, data förbud mm..men snart samma via igen!!

Hur mucket får dina tonåringar i veckopeng?

tycker det är såå svårt att veta vad man ska ge dem!



Ha en fin vecka!

kramelikram ♥ mamma millan

2009-08-31 @ 09:49:39
URL: http://httpmammamillan4.blogspot.com
Postat av: Kicka

Ja du,, vad ska man säga?? Tror många av oss har gått genom detta!! Hoppas de fixar sig men Natti,,, Hon verkar var en söt o goer tjej under pälsen,,,,

tänker på er de vet du!!!

2009-08-31 @ 09:50:23
Postat av: Linda

Detta verkar helt klart vara en tjejgrej! Jag har ju bara 3 pojkar, men har fått en bonusdotter nu som är 19 år. Känner igen mycket av det du säger. Tycker att det är så konstigt att hon tycks vara SÅÅÅÅ vuxen vissa gånger, men en sån ansvarslös barnunge andra gånger! Känner INTE igen detta från mina pojkar, tack o lov.

Snälla fortsätt att berätta hur du löser problemen, jag behöver lära mig mer. :-)

Kramiz!

2009-08-31 @ 14:28:55
Postat av: Anonym

Hej Maya! Inte sällan i din sits önskar man att just få vara för sig själv och det behöver man verkligen också få vara. På något sätt, gäller bara att hitta en modell för det (ensam och eller bland andra). Tycker det verkar som om bloggandet är en sådan där lösning liksom att du är ute i naturen skulle tro med dina tankar. Djur kan man också dela mycket med. Själv har jag jämt funnit denna ron i naturen och havet kan skölja bort mycket. Är man ilsken så går man fort eller springer :-)



Just det där att välja och att stå för konsekvenser det skrev jag precis några ord hur jag ser på Cissi;

http://cecilia75.blogspot.com/



Vad gäller våra ungdomar kan jag trösta dig med att det som du nu står mitt upp i är jättejobbigt när det pågår... det är mötena mellan er där du talar om hur du upplever det och hon får förklara varför det blev som det blev som jkan leda till något konstruktivt! Och Maja en tröst på vägen är det att jdesto fler konflikter som ni löst gör denna människa som du har glädjen att få uppfostra till en känslig och god medborgare som själv kan föra arvet vidare! Kram Ingela

2009-08-31 @ 15:03:52
URL: http://hem-tradgard-design.blogspot.com/
Postat av: Maya

Ja som tur är så växer dom upp och blir klokare :)

Men gäller bara bita ihop och gå framåt.

Och inte Ge sig!

Mina ord är lag ÄN!

2009-08-31 @ 18:00:29
URL: http://mayashideout.blogg.se/
Postat av: natti

hahah, palla, så sjukt överdrivet fan.

jag sa jag skulle ta 18.40, sen kunde jag lika bra ta ett senare eftersom det ba gick en buss på kvällen, men sen visa det sig att det var tusen byte.

visste redan innan jag inte skulle komma hem, (:

så överdriven du är i bloggen.

menmen, palla inte bry mig (y'

hur som så fixa det sig (y'

pusspådet minsann :*

2009-09-18 @ 12:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0