4:de Advent

Oj vad mitt förra inlägg fick några att reagera NEGATIVT, vilket inte jag kan förstå, inlägget var för att få folk att kanske välja en hund som behövde ett hem och att påtala att man ska tänka efter innan man skaffar en hund, det gäller ju vilket djur du än väljer.

Man kan ju inte köpa en kanin och sen strunta i den… samma med hund, katt, häst osv.…

Något jag tycker vi borde ha här i Sverige är ” animal control”. Precis som i bla. USA.

Någon som ser till att djuren sköts, vi har ju djurskyddsinspektörer, men man hör sällan något om dem.

Tror inte de jobbar på samma sätt som i USA i alla fall. Märk väl att jag sa TROR för jag vet alltså inte, försökt ta reda på hur det fungerar men hittade inte mycket information.

Men om man nu vet att ett djur vanvårdas ska man kontakta länsstyrelsen.

Från den 1 januari 2009 har länsstyrelsen ansvar för den operativa djurskyddskontrollen i länet. Detta arbete sköttes tidigare av kommunerna. Om man anser att djur far illa kan en anmälan göras till länsstyrelsen.

 

Kan ju vara bra att veta eller hur.

Idag är det den 4:de advent och nu lyser alla ljusen i adventsstaken.

Ska fixa mer med sillinläggningarna idag och förbereda lite Jansons att stoppa i frysen och ett par potatisgratänger kan med vara bra att ha.

 

Chris hugger ved och Natalie sover som en stock än…hihihi.

Tror vedhuggningen tog musten ur henne helt!

I kväll kommer Emily och Marcus ner en stund efter att hon slutat jobba.

Men nu ska jag göra etiketter till mina sillburkar!

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Ulla Almtorp

Matte sa att jag skulle skriva och tacka för att du tittade in på min blogg, så Tack så mycket!!!

Vilken underbar fin blogg du har då!!! Jätte fina bilder, me like.

Kram på dig och God Jul

Mio ( Misipis )

2009-12-20 @ 14:20:44
URL: http://misipis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0