En bra sida...

Läste Martins blogg (E-type) och han har länkat till denna sidan vilket jag tyckte var en mycket god idé, många vill ju ha en hund och varför inte då en som behöver ett hem?
Kolla här  Kan ju vara en god gärning samtidigt så kanske man hittar just den hunden man vill ha.
Där var många raser och både små och stora hundar.
Men givetvis ska man tänka sig för innan man skaffar hund... det är massor med jobb att vara hundägare, det är inte bara att gå ut med den några gånger om dagen, en hund behöver både fysisk och mental träning! Och framför allt uppfostran, är lika jobbigt som att ha ett litet barn, dom behöver uppsikt, uppmuntran och även tillsägelser när dom gör fel :P
Dom ska ha bra och näringsrik mat och mycket motion!
Är man inte införstådd med det tycker inte jag man ska ha en hund.
Men det är MIN åsikt!

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Vilket trevlig initiativ var ute o titta var en del söta små vovvar där. Bara synd att folk inte tar sitt ansvar när de skaffar hundar.

2009-12-20 @ 08:21:43
URL: http://kenrot.blogspot.com/
Postat av: Anonym

En livssituation kan ju ändras drastiskt, Tänk på att det kanske inte alltid är hundägarens fel att det inte funkar längre.

Saker som dödsfall och skillsmässor kan ju inträffa!

Tänk på helheten innan ni skickar ut kritik.

2009-12-20 @ 10:06:31
Postat av: Maya

Vem skickar ut kritik, det är MIN åsikt! Att man ska tänka på hunden och hur man klarar av att ha en hund i sitt liv! Visst kan situationer ändras, och då måste man ta bra besluts för hundens skull, kanske lämna bort den om man inte kan ta hand om den! Och jag tror samma sak gäller för Kenneth, både han och jag har varit hundägare.

Däremot är det dåligt att vissa personer måste vara anonyma för att våga skriva kritik!

2009-12-20 @ 10:26:38
URL: http://mayashideout.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det är ju därför sådana omplaseringssidor finns just för att hundägarna har tagit sitt ansvar...

2009-12-20 @ 10:40:53
Postat av: Annica

Hur många hundar har DU erfarenhet av Maya?

2009-12-20 @ 10:55:33
Postat av: Annika

Håller fullständigt med dig!

Julmaten står min syster och mamma för i år!

Kramis.

Hahaha till ovanstående anonyma kommentar... skickar ut?!

2009-12-20 @ 11:01:59
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Maya

Jag har haft 2 hundar :) En som blev 22 år som jag är uppväxt med som hette Sussie (familjens hund, världens goaste och mysigaste, kan sakna henne än fast hon dog när jag var 17 så det är ganska många år sedan. Och sen Tutti som blev 16år och som fick somna in för 1½ år sedan pga av bröstcancer :(. Henne saknar vi alla, hon höll koll på oss alla och älskade va och busa på stranden och gå i skogen.



2009-12-20 @ 11:30:20
URL: http://mayashideout.blogg.se/
Postat av: Maya

Sv till anonym:

Ja det var därför jag la ut och länkade till den för jag tyckte det var en bra sida, din kritik riktades mot VÅRA åsikter! Jag poängterade bara att man kanske ska ha i Åtanke att ens liv kan förändras och man ska se till HUNDENS bästa och välja en hund och ras som man klarar av.

Man ser ganska ofta hundar som kanske skulle behöva mer omsorg.



2009-12-20 @ 11:35:44
URL: http://mayashideout.blogg.se/
Postat av: Anonym

Då borde ingen få skaffa sig en hund för det finns väll ingen som går runt och tänker på att man kommer dö eller ska skilja sig, gör du det?

2009-12-20 @ 11:45:24
Postat av: Maya

Det var väl inte det jag skrev eller? Men man kanske ska ha i åtanke att man ska kunna ta hand om hunden när man skaffar den?

Efter som du blir så upprörd, har du hund och Missköter den?

2009-12-20 @ 11:47:50
URL: http://mayashideout.blogg.se/
Postat av: Anonym

det där var ett oerhört nedrigt påhopp, hur gammal är du?

Och nej jag äger ingen hund.

2009-12-20 @ 11:59:06
Postat av: Annika H

Jag fattar verkligen inte vad man skulle bli så upprörd över det du skrivit för.

Som jag uppfattade det du skrivit, så uppmuntrar du till att om man ska skaffa hund så kan man fundera över att ta hand om en hund som behöver omplaceras i ett nytt bra hem, men att man ska tänka sig för innan, eftersom det är ett stort ansvar att ha hund.

Tro mig jag vet, jag har erfarenhet av tre hundar.

2009-12-20 @ 12:00:54
Postat av: Maya

Tillräckligt gammal för att inse att du inte tänker innan du skriver massa kommentarer i min blogg!

Inlägget var ett för en god sak och att man skulle tänka igenom sitt beslut innan man skaffar hund. Inte efter och att man ska inse att det är väldigt mycket jobb, många ungdomar skaffar hund och förstår inte vad som krävs.

2009-12-20 @ 12:11:03
URL: http://mayashideout.blogg.se/
Postat av: Anonym

Min granne är över 60 och har skaffat en stor schäfer så dra inte bara ungdomar över din kam.

2009-12-20 @ 12:14:12
Postat av: Annica

Jag har haft 10 stycken hundar, hemma i min vård, o omsorg! Plus ca 8-10 fodervärdtikar! Papillion, Faktiskt! Du har ju erfarenhet av den rasen? Tutti?

Har varit Delägare i en Släktings kennel. Har varit väldigt Flitig utställare, vunnit mycket! Mycket kul! Spännande få ''sin'' hund bedömd. Ett bra utställningsresultat, gör att man har ett bra avelsämne! Lättare, få kontakt, med Prisbelönade avelsdjur! Först då, kan man få fram Bra avkommor! Som sedan köps av förhoppningsvis potentiella personer som fortsätter att ställa ut sina hundar! Då kan man också välja de lämpligaste blivande hundägarna! Vänligen/Annica

2009-12-20 @ 12:15:07
Postat av: Maya

Anonym: Tycker du inte din granne klarar av denna hunden? Har man en hund som är väl dresserad så kanske man klarar av denna stora hund, vad vet jag om din granne?

Annica: Tutti var en blandras :) Hon var Papillon och långhårig tax :)Jätte snäll och tillgiven och lydig.

När hon kom så var hon rädd och mager, tyvärr är inte alla uppfödare bra. Men Tutti blev en fin hund som var älskad av oss alla.

2009-12-20 @ 12:20:37
URL: http://mayashideout.blogg.se/
Postat av: Ejris

OMG vilka komentarer du får.....

åh så till mina=)

Gillar oxå att man tar hand om hundar som finns TYVÄRR är det lite för mycket ras i dessa hundar o få som kan hantera dem...blir ingen lyckad kombo.

Båda hundarna vi hafthar vart omplaceringe men vi vet ju vad vi hade i snöret=))



kramis i snövädret

2009-12-20 @ 12:22:55
Postat av: Tobias

tack :) vad roligt att du tycker det, ska kika igenom din blogg också =)

2009-12-20 @ 12:48:31
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Bitte

Hej, min familj tog hand om en liten hund den 16 december förra året, hon va undernärd, inte rumsren. Nu är hon en pigg,glad,snäll och mycket social liten hund. Men jag håller med dig Maya man ska tänka sig för mer än en gång innan man tar på sig detta, en hund som har mått dåligt behöver mycket kärlek och tålamod.

2009-12-20 @ 14:35:59
Postat av: Anonym

Nej gubben klarar inte av hunden och den är aggressiv och sliter sig gång på gång.

2009-12-20 @ 15:14:33
Postat av: Kenneth

jag får väl lägga en kommentar till här mitt första inlägg var inte menat som ett påhopp på någon men vissa av dessa hundar som behöver omplacering är vanvårdade o det var det jag menade inte de so lämnats in av ansvariga hundägare som vill hundens bästa o inte längre klarar av den. Jag tycker det är bra att det finns en sån möjlighet o MAJA go girl go låt dig inte plattas till av anonyma personer som inte vågar stå för de som de säger. Anonym = feg

2009-12-20 @ 17:43:12
URL: http://kenrot.blogspot.com/
Postat av: Eva

Jösses säger jag bara....

konstigt att folk som har kritik dom inte står för alltid är anonyma utan egen blogg.



Ja, jag säger då det..

2009-12-20 @ 18:15:19
URL: http://enangelsdagbok.blogspot.com
Postat av: Annica

Som ansvarig. Djurägare. Bör man ha en back-up! Avtal med en person, eller rentav familj, om det händer något, som gör att man inte längre kan ta hand om sitt, sina djur, Då går den personen, familjen in som vårdnadshavare. Skriv helst avtal, med de eventuella, tänkbara personerna. Har gjort det för mitt djur. Det kanske fler skulle tänka på. Det sker olyckor, plötsliga dödsfall,annat oförutsett i livet. det går iaf, Försöka förekomma.

Känns tryggt att om det händer något, vet jag, hos vem, mitt djur får det bra. Ff Anonym, men mina ord, är tänkvärda, eler hur? Annica

2009-12-21 @ 07:07:33
Postat av: Olivia

Jag tycker att du har alldeles rätt, och bry dig inte om alla fåniga kommentarer som du har fått.



Kram

Olivia

2009-12-22 @ 10:35:33
Postat av: madame x lover

ska inte alla djur vara rumsrena också? Tycker jag är en självklarhet men själv fick jag ta hand om en hund som flyttade till mig när den var 6 år för den ville inte bo hos sin matte och hunden var inte rumsren. Hon blev det när hon var 6 år. Tycker det är grymt kränkande för en hund att behöva kissa på tidning hela tiden!!

2009-12-22 @ 21:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0