God morgon världen!

God morgon!
Har vait ännu en kall natt här i Åhus, funderade starkt på sätta mobilen och gå upp och lägga in ved i brasan ..hihi.
Blir ju en så underbar värme från den.
Idag blir det jobba som gäller.
Efter jobbet så ska jag städa och tvätta efter jag varit och handlat en massa mat.
Tisdag ska jag ut och äta med jobbet och sen till Sofie. Tvätta lite mer hinner jag nog på förmiddagen.
Är ju ledig :)
Nästan all julmat är fixad, lille julafton är det bara skinkan som ska göras vid :)) Sååå nice, annars brukar jag stå och fixa allt den kvällen, men för en gångs skull är allt klart! och det Hemma lagat som gäller här!
Vet inte om det är jag eller mina döttrar som är kräsnast, men jag har upptäckt att jag inte "tycker om" färdigköpta saker... köttbullar har aldrig funkat här, tjejerna har alltid tvär vägrat att äta det, men blev bjuden på sådan för ett tag sedan och tyckte faktiskt inte det var något vidare.
För att inte snacka om pulvermos, tvivale...Nej hemlagad mat och det tar faktiskt inte så lång tid att fixa om man planerar lite.
Okej, blodpudding köper jag givetvis klar och korv med ...stoppar inte själv ;)
men annars är nog det mesta hemlagat, fick en fråga av en vän om jag inte tröttnade på att laga mat, och jovisst, det är inte alltid lika kul.
När man ska iväg osv. så blir det oftast pasta med någon sås till, går snabbt och fort.
Haft lite känningar i ryggen nu när det blev kallt men annars funkar den hyfsat igen :P Inga ryggskott än :P
Men nu, dags att ta sig till jobbet och snart står Julen verkligen vid vår dörr!
Tjingeling.

Kommentarer
Postat av: Anna

Godmorgon! ja nu är de fullt upp innan jul, man stressar o stressar men samtidigt är allt kul.Jag skulle inte vilja vara utan jul, men samtidigt har jag sagt att en jul framöver ska vi vara i Turkiet men vi får se om de blir nästa eller nästa jul :)

Hemlagat mat är alltid bäst, vi lagar en hel del turkiskt och då gör man allt själv.

Ha de bra och cykla försiktigt om du nu kan göra de på dom snöiga vägarna. kram kram Anna

2009-12-21 @ 07:04:48
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Lisa

hallå, Ekenässjön här.

Kallt, brr, 18 grader idag. Men vad tjusigt det är ute. Riktigt julkortslikt. Det var länge sen vi hade en så kall jul, inte sen 2002 har vi haft så kallt.Jag är ledig och ska gå till frissan och bli julfin i håret. Sen vet jag inte vad det blir mer, men det finns alltid nåt och lägga händerna på.

Ha en underbar dag.

KramiZ ♥

2009-12-21 @ 09:07:20
Postat av: Annika

Jag är så glad att jag slipper allt julstök, förutom storstäda hemma, eftersom vi ska till Katta!

Men jag hade gärna varit med och tagit del av ditt julbord som jag tror kommer vara något alldelles extra!

Kramis

2009-12-21 @ 14:47:01
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0