Kanon trevligt!

Helgen har varit riktigt trevlig, lite jobbigt dock med allt bussåkande.
Vi lämnade Kristianstad 17,30 i fredags och var tillbaka i Kristianstad 9,30 i morse.
Vi började med att åka till Trelleborg, där färjan utgick från (TT-Line) väl ombord checkade vi in på rummen och sen bar det av till matsalen för att käka julbord. Maten var inte den bästa, faktiskt en besvikelse, jag älskar ju sill och det fanns bara 3 sorter, synd.
Men där en massa annat som inte jag brukar ha på julbordet, entrecote, kassler, potatiskroketter, bearnaisesås, kyckling, glass, Chokladmousse... men ingen Risgrynsgröt :( ingen Julmust!
Mina favoriter på julbordet är Sill och ägg sen skinka och brunkål, och avsluta med risgrynsgröt och jordgubbssaftsoppa och till allt dricker jag Julmust!
Vad är era favoriter?
I alla fall blev det en och annan svängom på dansgolvet på kvällen och några smarriga drinkar.
Massor med skratt och trevligt folk var där.
Stupade i säng vid 2,30... klockan ringde 5,45 så var det bara upp och duscha, sen ner och äta frukost.

Båten la till ca 8 på morgonen så sen stuvade vi in oss i bussen igen... första stoppet var på en boardershop där vi handlade lite allt möjligt gott.
Vi köpt mest kaffelikörer, är alltid gott att bjuda på när man har gäster, det blev Amarulla, Dooleys, Baileys, Sheridan och Xante.
Sen blev det Jameson och Captain Morgan och lite annat.
Några flasker vin som ska bli spänannde att testa.
Sen var det ju dags att lasta in sig igen. klockan 12 fortsatte resan mot Rostock.
Janne och jag hade redan bestämt att vi skulle gå ihop i Rostock, hennes man och Chris frågade vi inte ens..hehe, 2 andra kolleger till Chris och den enes fru följde också med oss...
Vi hittade en jätte mysig pub/restaurang (Österrikiskt stuk på den) där vi satt och pratade och käkade Lunch, men när vi skulle betala tog dom inte kort! Och dom kunde inte växla €500, *suck* Men det löste sig till slut.
För att inte snacka om när vi beställde mat...hahahaha... ingen av oss är någon hejare på tyska, vi kunde väl alla samma ord ...typ, svordomar och tack!
Så det vi listade ut på menyn var en rätt som var schnitzel med Stekt potatis så det fick det bli, öl kunde vi beställa utan problem *Ler*
Men mätta blev vi och trevligt hade vi, synd min kamera strular så det blev bara ett par bilder :(
Önskar mig en ny i julklapp. :))) Läser du Em???
Hahaha... skojar bara, jag önskar mig ju en dyr kamera och det blir det definitivt inte nu, har aldrig haft krav på att få julklappar..kul om man får något..bara jag får handla är jag nöjd :P
Rostocks julmarknad är jätte mysig, tomtar och julpynt överallt!
Massor med stånd som säljer allt mellan himmel och jord.
Mat i varje hörn.
Jultomte i Rostock             Jag och Janne
Vi gick runt lite och intog en annan Pub, då kom några till av de vi åkte med och anslöt sig till oss 7... härligt.
Blev mycket snack och skratt... klockan 17,30 skulle vi va tillbaka vid bussen för avfärd till Travemunde och vi var i tid till bussen med en minut till godo :)
På bussen blev det ganska lugnt ...alla vara ganska möra efter en lång dag!
När vi kom till båten så serverades bara julbord i restaurangen så det fick bli mat i baren, gulaschsoppa och bröd, pizzaslice eller sandwich fanns det att välja på, soppan var riktigt god...och sen blev det en öl lite senare och lite trevligt sällskap.
Vi passade på handla lite mineralvatten på shoppen på båten innan den stängde.
När klockan var halv tolv så var både jag och Chris helt slut.
Vi somnade nog på 2 röda sekunder.
Idag på morgonen var det bara upp och göra vid sig, ner och äta frukost och sen på bussen.
Väl i Kristianstad kom Gunsan, Jocke och Jockes dotter och hämtade oss, tack gulliga ni!
Första jag gjorde när vi kom hem var satte på kaffe!
Åt lite och sen var det dags för en dusch och göra vid sig för Julskyltningen här i Åhus.
Blev en grillad korv nere på torget av Scouterna, Felle stod ju och sålde :)
Träffade även Elvira där.
Vi tog lotter och köpte lussekattor, Emily jobbade ju och kunde inte följa med utan jag fick pengar av henne att ta lotter för. Vann 2 paket och en chokladkartong till henne :)
Jag vann en påse skumtomtar och en Julskinka :)))
Chris van en mega paket med bilar...hihi, 1 twistpåse, en Anton Berg Marsipan med Aprikoser och Choklad och 2 paket.
Sen blev det adventsfika här hemma när Emily slutat jobba, mysigt!
Nu har hon precis kört hem och jag funderar på att kasta mig i soffan och bara koppla av.
Men jag är så nöjd med helgen... det har varit en trevlig resa :)
Önskar er alla en skön söndag kväll!
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Eva

Det låter som att ni har haft det himla skoj och mysigt!



Önskar dig en härlig vecka!

Kram Eva

2009-12-06 @ 20:54:05
URL: http://enangelsdagbok.blogspot.com
Postat av: Kalle

Låter som ni hade det trevligt! Har ni cappuchino maskin? Nu när ni köpt Dooleys så ta ett högt glas, häll i en skvätt dooleys sedan gör en latte macchiato i glaset...mycket gott

2009-12-07 @ 00:40:44
Postat av: Kicka

OJOJ VA KULIT NI HADE DA!!

O sikken tur med vinsterna!!!

Hoppas veckan e bra också!!

KRAM!!!!

2009-12-07 @ 07:40:49
Postat av: Anonym

Janne är väll ett pojknamn? Är det inte så att hon heter Jane och du har gjort en felstavning?

2009-12-07 @ 10:51:08
Postat av: Maya

Nej, Jag har faktiskt stavat rätt :) hon heter Janne och är danska, Janne är ett vanligt danskt flicknamn :)

2009-12-07 @ 10:57:24
URL: http://mayashideout.blogg.se/
Postat av: Monstret!!

KÖPTE NI JULKLAPPAR TILL CHRISTIANS SMÅ DÖTTRAR I OXELÖSUND??? OM INTE? SKÄMS! DUBBELT SKÄMS!!

2009-12-08 @ 07:08:27
Postat av: Maya

Monstert: Varför ska jag skämmas? Jag handlade INGA julklappar alls i Tyskland... och vad har du med det att göra oavsett, du bestämmer väl inte vad jag ska eller inte ska göra!?

2009-12-08 @ 07:25:05
URL: http://mayashideout.blogg.se/
Postat av: Monstret!

SHEDEVIL: DU HAR JU FAKTISKT ''DÖPT'' MIG.... Du glömde skriva, när du länkade till min BLOGG: Jag summerar Mitt LIV DÄR!! Kanske liite svårt att förstå.. Bitter? Jag? Inte en Chans!! Tycker inte en FÖRÄLDER SKA FLYTTA SÅÅ LÅNGT FRÅN SINA BARN! NYKÖPING/OXELÖSUND= Södermanland--- ÅHUS= SKÅNE! DET ÄR EN MYCKET LÅÅNG STRÄCKA!!!

2009-12-08 @ 13:30:18
Postat av: Maya

Nej jag har inte döpt dig! Det har du tydligen gjort alldeles själv.

Du kanske summerar ditt liv, men måste man klanka ner på andra för det?

Och att Chris flyttade var oundvikligt, till Skåne eller Umeå... det har kanske inte större betydelse. Men det är HANS val, och man kan alltid lösa så barnen kan träffa sin pappa, men det beror ju faktiskt inte på bara ena parten...eller hur?

Och visst är det konstigt att han träffar sina söner som han har med Frida och dom bor Nyköping.

Nu har jag fått nog av dina påhopp vill du prata med Chris om hans beslut så ring honom, hans telefonnummer finns på Hitta.se

Jag kommer inte publicera något mer du skriver!



2009-12-08 @ 13:48:22
URL: http://mayashideout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0