Milda matilda!

God morgon!
Lite mildare idag 3 minus bara men det blåser mer än innan så det känns kallare än de 13 minus graderna vi hade i går.
Men mildare än så här vill jag inte ha det, vill att snön ska få ligga kvar!
Idag ska jag äta julmat med mina kolleger, vi ska äta på Fredholms, gillar deras kök och det ska bli väldigt intressant med deras Italiensk inspirerade jultallrik.
Detta kommer dom att servera oss :)
~~~~~~~~~~~~~~
Första tallriken
Ägghalva
Rosmaringravad lax med kaprissås
Vitlökssill
Tomat o basilikabakad sill
~~~~~~~~~~~~~~
Andra tallriken
Julskinka
Chilimarinerad kycklingfilé
Ventricinasalami
Italiensk paj med soltorkade tomater o oliver
Pastasallad
Italiensk grönsaksomelett
~~~~~~~~~~~~~~
Tredje tallriken
Italienska köttbullar
Sötsura revbenspjäll
Små kryddaiga chorizokorvar
Italiensk frestelse~
~~~~~~~~~~~~~~
Har faktiskt aldrig provat den typen av julmat så det ska bli spännande.
Händer ju att vi lunchar där eller hämtar mat till jobbet.
Och det är alltid väldigt god och vällagad mat!
Så jag kan helt klart rekommendera 
Har ni provat någon alternativ julmat? kanske vegetarisk, den är jag nyfiken på sedan Chrisse på jobbat sa att det hon smakat var otroligt gott!
Annars idag är det som vanligt när man är ledig, tvättar och fixar.
Ska en runda till stan och sen till Sofie med :) är ju längesedan vi sågs.
Tiden bara rasar iväg.
Ha en skön dag!
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Annika

Vi har klassiskt svenskt julbord men även en hel del polskt :)

Kramis

2009-12-22 @ 21:27:03
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0