Trött... men nöjd!

Gud vad jag är trött, tror det är resan som sitter i lite. Idag ska det bli tidigt sänggående har jag bestämt!
Har letat lite recept på nätet till Julgodis, vill göra lite annat än jag brukar.
Vi får väl se vad det blir av det, snöflingor ska jag göra...har inte gjort dem sedan barnen var riktigt små :)
Brukar ni göra julgodis? Eller ni köper allt färdigt?
Har handlat några fler julklappar idag :) Så kul! Dom frågade om jag ville ha det inslaget men det är inte lika kul, halva nöjet är ju att göra vackra paket, Emily är otroligt duktig på det! Hon har alltid urtjusiga paketer med silkespapper och vackert papper och givetvis vackra etiketter :)
Men blev jätte irriterad när jag kom hem idag och skulle sätta upp ute belysningen (julgransslinga), den vill inte fungera *morrar*
Får väl se om jag kan få tid att åka och köpa en ny!
I morgon måste jag fixa ett par julklappar till.. och köpa ny elvisp, den gamla har havererat! irriterande!
Undra vad mer som ska haverera, alla onda ting brukar ju vara 3!
Ska även jaga rätt på receptet på svärmors Citronsill..den är helt ljuvlig.
Och tvätta lite mer... blev bara en maskin idag för jag kom ju lite sent hem.
Men nu fixa lite till här hemma sen sängen!
Ska se om jag hinner lägga in fler recept med någon kväll, fått önskemål om några olika rätter.
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Ejris

det enda jag inte gör själv till jul är clementiner o dadlar...typ. klart man gör själv=) knäck ischoklad, marsipan figurer blir nog bara stubbar i år men änså=)...rockyroad typ jox...säkert nått mer som ajg glömt.... gjorde mandelbräck förr men vågar inte nu när tänderna börjat knöla lite: tänk o få tandvärk på julafton det vill man inte riskera;/

krams

2009-12-07 @ 23:06:38
URL: http://ejris.blogspot.com/
Postat av: Anna

De är ju så gott med hemmagjort godis, jag har gjort knäck nu, mintkyssar kanske de blir och sen små arraksbollar. Vi får se hur mycket de blir, de ska ju ätas också :) Kram Anna

2009-12-08 @ 05:26:22
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Monstret

Här Köps det Marabou Twist och Aladinask!

2009-12-08 @ 07:04:47
Postat av: angelica

jag gör wienernougat själv o knäck, cornflakesbräck, risbräck, marsipanfigurer, nougatbollar o lite annat.

2009-12-09 @ 20:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0