Shopping in Åhus


Så var man hemma igen och Emily har gett sig av hemåt för att hinna fixa lite innan deras gäster dyker upp ikväll.

Men vi fick en mysig dag ihop, det blev som jag trodde en deodorant till Chris och Mascara till mig, men inte den jag brukar ha utan de rekommenderade en annan som jag nu ska testa , Isadora build-up mascara Extra volume.

Får väl se om jag tycker om den. Brukar ha Lancôme, Kanebo eller  L'Oreal.


Sen en toner L300 och lite andra hygienartiklar på apoteket och så klart Eeze, ett måste i fall någon får migrän, kanon bra liten pilla :P


Hittade 2 små söta båtar med i en lite butik på Köpmannagatan :)Trevlig att ha ute på altanen.

Åt lunch gjorde vi på Pråmen! Ny pillade Räkor med ägg på gott bröd ... Ljuvligt.

Stannade och snackade med Cassandra lite på väg upp från hamnen, Emily blev förälskad.. ja inte i Cassie men i Scott... Cassies  hund...hihi.


Sen blev det in på Coop Konsum och handla lite mat och annat smått och gott.

Och sen var jag och skulle köpa biljetter till Lena och Orup men det kunde dom inte fixa här så det får jag göra i stan. Men jag fick i alla fall till Tomas Ledin.

Och sist men inte minst Systemet och fixade tetra vin, man får inte ha glas flaskor i Tivoliparken.

Väl hemma blev det kaffe och mina hembakta sommarbullar, vi hann precis fika klart sen kom det en skur!

Nu är det dags att förbereda lite för kvällsmat.

Tjingeling!


 



So I'm home again, and Emily has drove off, she needs to get home before their guests show up tonight.
But we had a lovely days together, it was as I thought I got a deodorant to Chris, a Mascara to me, but not the one I usually have, but they recommended another which I will now test, Isadora build-up mascara Extra volume.
Well we have to see if I like it. I usally have Lancôme, Kanebo, or L'Oreal.

Then a toner L300 and some other stuff at the pharmacy, and a pack of Eeze, a must in case anyone gets a migraine, a great little pill: P


Found two cute little boats in a little shop on Köpmannagatan :)They Looking great out on the terrace.
Had lunch down in the harbour at "pråmen"! New Shrimps with eggs on tasty bread ... Lovely.
Stopped and had a chat with Cassandra a little on the way up from the harbor, Emily fell in love .. yes not in Cassie but in Cassies dog; Scott ... hihi.


Then we went to Coop Konsum and bought some food and other things and goodies.
And I was at a store to buy tickets to the Lena and Orup show but I could not get them there so I have to buy them in town. But I got in all cases to Tomas Ledin show at Wednesday.

And last but not least to the Liquor store and got  wine in boxes, you may not have glass bottles in the Tivoli Park.
Back home, it was coffee and my summer home-baked buns, we had just finisched our coffee then came the rain!
Now is the time to prepare the supper.
Over and out!


Kommentarer
Postat av: Annika

Gud så mysigt!

Shopping är alltid kul och jag hoppas du får det underbart i Tivoliparken!!!



Kramar från oss

2009-07-06 @ 20:32:50
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej hej!

Tack så mycket för alla snälla inlägg!

Vi ska inte in till stan mer än att jag måste hinna få i mig minst en Langos!

Se ifall du lyckas få en bild av honom!!!

Kramar

2009-07-06 @ 22:14:52
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Anonym

Låter fint ,, gillar båtarna,, du har samma tema som ja har hemma på altanen,,,,fast båtar har ja inte hittat än,, mest FYR!! älskar dem!!!

Kramen!!!

2009-07-07 @ 07:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0