Childhood memories ~ Barndomsminne




Sat out in the arbour, and thinking ... thinking of childhood memories.
These happy days when we were children and one felt that the whole world lay before our feet.
Wonderful feeling. Everything was intact and no one knew what would come.

My happiest childhood memories are probably from when my mother took us children into the forest and picked the first wild strawberries and put them on straw of grass!
Or when we were at the beach throughout the long days with lunch and the wave meet the edge of the beach, or when we joked around with my brother in law in the water.

Another memory that I love is the pancakes ... I,  Nenne and Rille sitting here in the room and eat freshly baked pancakes with home cooked strawberry jam or sugar ... Ooh ... can still feel the feeling of happiness when I feel the scent of freshly baked pancakes.


I should of course add that I live in the house where all of my happiest memories are.
Wonderful, it was my horror when i grow up that I could never ever afford to live here. But now I do it and have never been happier.

Do you have some beautiful memories?






Satt ute i bersån och funderade, ...funderade på barndomsminne.

Dom lyckliga dagar när man var barn och man kände att hela världen låg vid ens fötter.

Underbar känsla. Allt var orört och ingen visste vad som komma skulle.


Mina lyckligaste barndomsminnen är nog från när min mamma tog oss barn med ut i skogen och plockade de första smultronen och trädde på grässtrå!

Eller när vi var vid stranden hela långa dagar med matsäck och man låg på stranden och hörde vågorna klucka mot strand kanten, eller när man busade med syrrans man och han kastade oss i vattnet och busade med oss barn.


Ett annat minne som jag älskar är pannkakor... jag, Nenne och Rille sitter här i rummet och äter nybakade pannkakor med hemmakokt jordgubbssylt eller socker... Åhh... kan fortfarande känna känslan av lycka när jag känner doften av nybakade pannkakor.



Det ska ju tilläggas att jag bor i det hus där alla mina lyckligaste minnen finns.

Underbart, det va min fasa att jag inte skulle någonsin kunna bo här. Men nu gör jag det och har aldrig varit lyckligare.


Har ni några vackra minnen?


Kommentarer
Postat av: Ejris

håller med smultron på grässtrå är underbart sommar minne. eller matsäcken vid stranden smakade underbart oavsett vad det var=)

kommer ihåg farfar som lärde en fiska...kunde sitta timmar o glo på ett flöte;)

kram



svarar på smset här=) Nej vi kommer inte ner ekonomi o åksjuka barn gör att rresorna bli korta dagsutflykter bara*kram

2009-06-25 @ 16:20:24
URL: http://ejris.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0