Bit ihop eller bryt ihop!



Så nu tillhör även jag de som känner av lågkonjunkturen!

Fick ett tråkigt besked på jobbet idag... vi måste skära ner på personalen och kostnaderna...

Men vi har i alla fall bra chefer som tänker på oss alla. Vi ska börja med att gå ner i arbetstid till 70% sen får vi väl se vad som händer...

Jag älskar mitt jobb och trivs så bra med mina kolleger! Vill ju helst av allt att det ska vända och vi ska få jobba 100% igen.

Men vi får ta en dag i taget och alla dra vårt strå till stacken.

Mer kan vi väl inte göra!?


Vi ska även dra ner på fredagsmyset ... inte helt...men vi ska "offra" oss på att turas om att baka!

Och det kan man väl göra... hihi... älskar ju baka!

Funderar om jag ska baka en Chokladkladd kaka tills fredag! Alla bara älskar den som smakat den :P



Så nu gäller det...Bit ihop eller bryt ihop!
Jag biter ihop! Och tar nya friska tag...nångång måste det vända! Och varför va pessimist? Man mår ju inte bättre av det!
Nä tacka vet jag att gå till jobbet med ett leende på läpparna! Och det tänker jag göra i fortsättningen med!
Men nu är det dags att fixa mat!
Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Anonym

MEN OOOOJ!!! inte kul man ska va opptimist!!! o baka för gänget,, kanse även baka frallor då o då för att spara in!!! bara att hjälpas åt!!!



kramen på dig vännen!!!!!

2009-04-01 @ 07:04:53
Postat av: Thomas Schmidt

Det är då tråkig, hoppas det bli bättre KRAM

2009-04-01 @ 07:07:50
URL: http://www.oz1tds.dk
Postat av: Puhsan

Efter lågkonjuktur kommer högkonjuktur, frågan är bara om vi sett botten på lågkonjukturen lr ej... Jag hoppas o håller tummarna att det vänder nu till sommaren så att det blir lite mer optimistiskt!!

2009-04-01 @ 12:54:38
Postat av: Maya

Man får hålla tummarna och se det positivt!

Hjälper inte att gräva ner sig...

Någon gång MÅSTE det vända!

2009-04-01 @ 22:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0