Vän?






I bland undrar jag varför jag alltid tror gott om folk?!

Men sen har jag förstått att vissa lever i förnekelse, dom kan lura sina vänner, göra dem till åtlöje och rent ut sagt förnedra dem inför andra! Men är dom ens vän då?

Jag har en person i min vänkrets...eller hade! som jag tyckte jag var snäll mot och fixade så personen kunde handla billigt på mitt jobb! Personen fick till och med det på faktura som dom aldrig annars gör, men det va ju en vän till mig så dom tyckte det va ok.

Men vad gör personen??? Jo den betalar inte för sig utan skiter i det, fast jag kontaktade personen så sa personen att oj, missade jag den fakturan? Fixar det genast! Men inga pengar kom! Ringde igen... oj, då måste jag betalt in på fel konto, lovade kolla och fixa till det... men inget hände.

Nu har det gått mer än ett år sedan personen handlade sakerna och ärendet har gått till kronofogden för sketna 2000kr typ!

Tror inte ens det va det, och får företaget några pengar?? Näää... inte på Lääänge... Personen har hur många skulder som helst hos Kronofogden redan!

Nu har personen inte bara skitet ut sig inför mig utan inför mina kolleger och skitit ut mej inför dem med... i och för sig klandrar ingen mig, jag kunde ju inte veta att personen inte skulle göra rätt för sig.

Men nu är det bara kontant betalning som gäller i fall någon ska handla!

Men jag är FRUKTANSVÄRT besviken på personen! Fy fan för sådana människor som utnyttjar sina vänner! I efterhand har jag fått höra att det inte är första gången som denna person gör så här!

Jag undrar om personen sambo vet om detta? Eller sambon är med förd bakom ljuset?

Tycker det är för jävligt att göra så mot någon som man säger att man är vän med!?

Eller man gör så i dagens samhälle!? Verkar va som vissa tar lättvindligt på detta med vänner!

Det gör inte jag i alla fall, de jag har som vänner vill jag kunna lita på!
Tack alla ni som ÄR mina vänner, som jag kan lita på och som finns där för mig i vått och torrt!
Kramar Maya


Kommentarer
Postat av: Ejris

näää fy så tråkigt:(

tillhör oxå de som tror de bästa om anda..men man fått sina smällar och få med gämna mellan rum...



KRAM

2009-03-26 @ 21:05:34
URL: http://ejris.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Härligt, med sånna människor behöver man inga ovänner....

Fy för den lede!!!

2009-03-26 @ 21:05:47
Postat av: CJ

Ja, Du har så rätt så det är ju tyvärr väldigt svårt att handskas med sådana. Oftast så kan man inte veta sådant i förväg fören det händer en själv. Man försöker lita på personer så gott det går men inse för eller senare att det är inte alltid så gott som det verkar vara. Folk kan bli väldigt fula när det kommer till Business.

2009-03-26 @ 21:07:14
URL: http://www.carljoel.com
Postat av: Arne Jansson

Fy så jäkligt.



Ja bättre att ha få vänner som är pålitliga,än att drabbas av sånt som du drabbats av nu.



Tänker på er kram/elakingen

2009-03-26 @ 21:07:47
Postat av: angelica

så svinigt!!! men tyvärr finns det folk till precis allt

2009-03-26 @ 21:47:01
Postat av: Anita

Men hua vilken mardröm!

Jag förstår att du är besviken...att föras bakom ljuset på detta sätt är fruktansvärt. Tilltron till människor får sig ett slag vid örat varje gång.



Tänk om man visste vilken avsikt en människa har innan de kom en för närma?



Ryser lite åt detta...min tilltro till människor har allt för många gånger fått sig smällar och idag tror jag faktiskt inte lika gott om folk...låter hemskt det med men sant tyvärr,idag är jag fasligt svårflörtad och det ska vilja mycket till innan jag litar på någon.

Kramar om dig

2009-03-26 @ 23:50:27
Postat av: Linda

Är det inte en väldigt bra egenskap att alltid tro gott om folk tills motsattsen bevisats.

Önskar en trevlig helg,



KRAM Linda

din farm-kompis på FB som slutat med farmen :D

2009-03-27 @ 16:22:09
URL: http://lillapluffs.blogg.se/
Postat av: Annika

MUAH... är din vän o alltid kommer o vara det!!!

Kramen IGEN!! ;0)

2009-03-28 @ 10:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0