Lunch blog ~ Lunch blogg



Today I have to do some housework after work, but I will go to the market place first to buy some fresh vegetables and fruit.

I prefer to shop at the market place they have much more to select from then the grocery store.

And there is flowers too J

Today we shall have some barbecued wild boar if the weather allows it..hihihi.

And I want grilled veggies to that, and maybe a potatoes salad.

I hope we can have our dinner out in the bower .


This weekend at Sunday, It's mother's day.

So we are going to do something together with the family together Anneli & Lasse (Emily´s parents-in-law)

That should be so nice.

Now is my lunch break soon over.

Bye for now!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I dag måste jag städa när jag kommer hem, men först till torget och handla frukt och grönsaker.

Jag föredrar att handla där, så mycket fräschare och mer att välja på än i livsmedelsaffären.

Idag ska vi gilla vildsvin om vädret tillåter det... hihihi.

Och jag vill ha grillade grönsaker till och kanske en god potatissallad.

Jag hoppas vi kan sitta i bersån och äta.


Denna helgen är det Morsdag på söndag här i Sverige.

Då ska vi hitta på något med barnen ihop med Anneli & Lasse (Emily's svärföräldrar)

Det kommer bli trevligt.

Men nu är min lunchrast slut.

Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Anneli

hej vännen!





Mmmmm vad gott det låter med grillat... Jag skall oxå handla efter jobbet men åker till ICA MAXI dom har en del fräscht där oxå i grönsaks o frukt väg.

Mors Dag på söndag, o jag vet en bra sak som händer då så jag behöver inga presenter Lillgrabben kommer hem från pluggandet i Östersund o blir hemma över sommaren SÅ HIMLA GÖTT!!

Ha en bra dag

Ps E det vildsvinet som gubben din sköt häromsisten?

2009-05-28 @ 12:30:49
Postat av: Maya

Vildsvinet var ljuvligt! Marinerat i Sweet Chili marinad :) Och det var det som Chris sköt för ett tag sedan...

Härligt med att sonen kommer hem :)

Kram

2009-05-28 @ 19:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0