No brain no pain!


Every day I wonder what the next day will hold for me... and sometimes I'm so glad that I don't know in advance.

Because today I had not left my bed if I knew!

Today we had a very hectic day at work.

When I left work and on the way home I realized that they moved the bus stop because of road work! Hmmm... where too?

Start searching...  This is not my day today, It's just isn't... First of all, I forgot to take up some meat  for dinner from the freezer this morning.. so I have to stop by the grocery store an grab something for dinner.

Chris is working late ... no help there.
Natalie is at her friend's house.

I remember that I forgot to sign up for a lecture that is on Thursday. So I will miss that one...to bad, It was something I had been looking forward to...

Then I found the bus stop and I get on the bus and it taking another route in to the city.
I Get off the bus and I can se my connecting bus comming, rushes to the bus stop and I was just in time... I take a seat and grab my book and starts to read... then I remember...forgot to buy something at the store that we should have for dinner... is like everything is gone from my brain today ... ... I think I need a vacation! ...Now!


First of all... I will have a big cup of coffee to calm my nerves :P


Then try to make something for dinner .. But with what? ... hmm .. macaroni and cheese ... could work!


Varje dag undrar jag vad nästa dag kommer att ha i sitt sköte för mig... och ibland är jag så glad att jag inte vet i förväg.

Idag hade jag inte lämnat min säng om jag visste!

Vi hade en mycket hektisk dag på jobbet.

När jag slutat jobba och där på vägen hem insåg jag att man flytta busshållplatsen på grund av väg arbete! Hmmm ... men vart?

Bara att börja leta ... Det är inte min dag idag, Helt klart inte! ...
Först av allt, jag glömde att ta upp lite kött till dagens middag från frysen i morse .. så jag är tvungen att handla något på hemvägen.

Chris jobbar över... Inte någon hjälp där.
Natalie är hos en kompis.

Sen kommer jag på att jag glömt anmäla mig till en föreläsning som är på torsdag så den är körd... synd, hade sett fram emot den.

Jag hittade i alla fall busshållplatsen och gick på bussen och den tar en annan väg in till stan. Jahopp!...
Jag stiger av inne i stan och får syn på mitt anslutande buss, rusar till den busshållplatsen och jag var precis i tid ... Jag sätter mig och ta min bok och börjar läsa ... sedan kommer jag på ... har glömt att köpa något till kvällsmat!.. *suck* är som att allt är borta från min hjärna idag ... ... jag tror jag behöver semester! ... Nu!


Först av allt ... Jag behöver jag en stor kopp kaffe för att lugna mina nerver: P

Sedan försöka göra något till middag .. Men med vad? ... hmm .. makaroner och ost ... skulle kunna fungera!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Tror jag ska åka ner till min extra mamma snart o bara mysa med en stor kopp kaffe.. låter det som en bra ide?

kramix

2009-05-12 @ 18:53:24
URL: http://lattejohanna.blogg.se/
Postat av: Maya

Det är bara att komma gumman, precis när du vill det vet du.

Kram

2009-05-12 @ 18:56:29
URL: http://mayashideout.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja du det där känner jag igen har haft många sådana dagar under våren, allt blir kaos och kastas om i hjärnan men tur är att det oftast kommer en ny dag med bättre organisation i hjärnan:) kram

2009-05-12 @ 20:23:10
Postat av: Kicka

Hoppas de bidde nåt gott!!

2009-05-12 @ 21:19:22
URL: http:// mammabearshideout.blog.se
Postat av: Petra

En sån dag!

Om det är till nån tröst, har jag haft många såna.

Men nu är det bättre här och det jag kan rekommendera är VILA. Inte sova nödvändigtvis, bara koppla av i tysthet. Kanske bara lyssna på fåglarna.

Egentligen är det bara kroppen/hjärnan som talar om för oss när vi ska ta och varva ner, när vi blir så virriga. Men tyvärr brukar man jaga vidare. Gör inte det - stanna upp och tänk efter. Kan jag ändra på nåt? Inte helt lätt men kan hjälpa för att slippa såna dagar.

Ha det bra och var rädd om dig.

Kram Petra

2009-05-13 @ 10:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0