Maya´s goda kasslergratäng

4-5 personer

 

Väldigt gott!

 

 

Ingredienser:

500 g kassler

6-8 potatisar

15 cm purjolök

1 orange paprika

3 msk röd currypasta

3 dl grädde

1 dl champinjoner skivade

2 vitlöksklyftor

1-2 dl riven ost

 

Beskrivning:

Skala och skiva potatisen, purjolöken skivas fint, hacka vitlöken, tärna kasslern,skiva champinjonerna (går även bra med sådana på burk).

 

Varva allt i en gratängform. Avsluta med ett lager potatis.

 

Slå grädden i en skål och rör ut currypastan i den.

Slå grädden över gratängen, avsluta med riven ost.

Sätt i ugnen på 175 grader ca 1 timme, beroende på potatissort, de ska va riktigt mjuka.


Kommentarer
Postat av: Petra

Åhhhhh, denna gratängen såg ju underbar ut!

Vi bara älskar kassler i alla dess slag!

Måste bara prova det.



Jag har läst alla dina bloggisar.

Svininfluensan förbryllar mig.

Men jag ska ta vaccinet, vågar inget annat.

Inte hade dom gått ut med en massvaccinering om det inte varit nån mening med det...



Jag gör det om inget annat för Ebbas skull.

Det jag tänker på är om man skulle bli så sjuk att man dog. Tänk då känslan för de efterlevande som vet att JAG hade kunnat påverka situationen genom att ta en spruta och inte gjorde det...



Men åter men... jag kan inte säga att jag egentligen förstår allt kring denna influensa...



Ha en bra dag, min vän

Kram

2009-11-12 @ 14:50:00
Postat av: Annika

PS: Jodå det är whiskeyflaskor i badrummet, 5 litersflaskor som vi har fått :)



Ännu har ingen vågat öppna dom som tur är :)



Kramis

2009-11-12 @ 20:10:12
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0