Maya´s Kyckling Gratäng

5-6 personer

 

Super god kycklingrätt i ugn.

Ganska stark med smak av Mango Chutney & curry.

Och framförallt än väldigt lättlagad rätt. 

 

Ingredienser:

2 grillade kycklingar

3 dl vispgrädde

2 msk chilisås

1 dl mango chutney

3 tsk curry

3 tsk paprika pulver

2 dl riven ost

2 röda paprikor

 

Beskrivning:

Sätt ugnen på 200grader.

Bena ur kycklingen och lägg köttet i en eldfast form.

Vispa grädden lite fluffig (OBS inte fast) och rör ner resterande ingredienser försiktigt.

Slå röran över kycklingen och in i ugnen.

Tar ca 20 minuter så man kan sätta på riset samtidigt så är allt klart på en gång.

Servera gärna med en krispig sallad med mycket gurka, isbergsallad och vindruvor.

Hittade inte bilden som är till, men lägger in den sen :)


Kommentarer
Postat av: Annika

Som vanligt... verkar jättegott!

Tar du fotona själv?

Kramar

2009-11-09 @ 19:34:46
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Maya

Ja, de på maträtterna tar jag med min otroligt kassa kamera som bara kladda morrar

Får spara till en ny, skulle vilja ha en sådan där fin system kamera :)

Och är det inte min bild vid rätten så står det vem som tagit den!



Alla andra fina bilder har jag fått låna av en tjej som heter Disa, men hon har tyvärr låst sin sida så inte lönt att jag länkar.



Gjort något otroligt gott i dag som jag håller på skriva ner :P

Kommer snart :)

2009-11-09 @ 19:40:11
URL: http://mayashideout.blogg.se/
Postat av: ~ ♥ ~ Kristin ~ ♥ ~

hehe a längtar också massa efter sommaren :) hihi fast ja kommer tjuvstarta min sommar redan i januari då åker ja till thailand :) längtar :) hihi

2009-11-09 @ 19:40:16
URL: http://kittysviljestyrka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0