Mayas Hallon Suprice

 

 

För: 5-7 personer

Tillagningstid: 15-20 minuter

 

Snabb och läcker, en tårta som alla älskar!

 

Ingredienser:

2 marängbotten, färdig köpta eller hembakta

3 dl vispgrädde

1 tsk vaniljsocker

½ tsk strösocker

1 liter vaniljglass, mjuk

Minst 500 g djupfrysta hallon, tinade

 

Beskrivning:

Vispa grädden med socker och vaniljsocker!

Obs, inte för hårt, gärna lätt fluffig.

 

Tag marängbottnarna, en i taget, lägg på glass så det täcker hela botten. Tänk på att det går lättare om glassen är lite tinad.

 

Lägg på massor med hallon och sen vispgrädde.

Lägg på nästa marängbotten och glass.

Lägg på vispgrädden lite snyggt och toppa med hallon.

 

Underbart god och lätt att göra.

Tänk bara på att lägga ihop allt precis innan du ska servera den, annars sjunker marängen ihop och blir seg.

 

Denna tårta räcker inte till så många som den borde :) för alla tar en megabit i detta huset *ler*

Till Midsommar gör jag den med jordgubbar, till påsk med persikor och choklad.

Bara fantasin som sätter stopp :)


Kommentarer
Postat av: monica danell

och tårtan såg åxå super god ut

kommer att kika hit flera gånger vännen

kram

2009-11-14 @ 14:00:23
Postat av: Petra

Hej Maya

Jag blir lika imponerad varje gång jag går in på din blogg.

Alltid nåt smarrigt och det ser ju så fint ut!

Önskar att jag hade ett uns av det, så hade jag varit nöjd. Måste va en fröjd att äta hos dig.



Du skulle va med i det där programmet som går på TV4, tror det heter, Vad blir det till middag?

Går 19:30 vardagar.

Ha en underbar helg!

Kram

2009-11-14 @ 17:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0