Oreganokyckling

 


För 4 personer.

Väldigt lättlagat och gott.

 

 

Ingredienser

4 kycklingfiléer

2 vitlöksklyftor

1 msk smör

½ tsk salt

1 krm svartpeppar

2½ dl Kelda matlagningsgrädde

1 hönsbuljongtärning

2-3 tsk färsk eller torkad oregano

1½ msk balsamvinäger

 

 

Gör så här:

Skär varje kycklingfilé i 3 bitar på längden. Skala och hacka vitlöken.

 

Bryn kycklingen runt om i smör i en stekpanna. Salta och peppra.

 

Blanda grädde, buljongtärning, oregano och balsamvinäger i en gryta. Lägg i kycklingen och vitlöken. Låt allt koka under lock i ca 5 minuter.

 

Jag serverade det med kokt ris, och grönsaker

Lilljeppe är den som lagt in receptet på matklubben.se :)


Kommentarer
Postat av: sanna

sv: jah, helt otroligt!

uscha, det känns så konstigt att veta om det hade hänt ca tio minuter senare elr tidigare så hade min mamma inte suttit där i vardagsrummet där hon sitter nu..

(det var slänt på sidan av vägen och det var troligen det som räddade henne, för det kunde ju lika gärna varit berg eller skog :/)

~

gud ja! jag tror aldrig att jag har varit så lättad på lääänge när mamma sa ; jag mår bra. jag stukade bara en tumme.

Kraam

2009-11-18 @ 20:59:18
URL: http://klubborochbubblor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0