Förundrad IGEN!



Visst är det konstigt, vissa vet inte riktigt på vilket ben de ska stå när det gäller deras X!

Jag blir lika förundrad varje gång! Varför kan man inte lämna barnen utanför???

Varför hålla på och gnälla,om en det ena sen det andra och aldrig va nöjd.
Hur illa det än är så var det väl därför man skiljdes? Att man inte kommer överens... men herregud, man måste ju lära sig kompromissa när det gäller viktiga saker.

Fanns säkert en anledning till att man inte ville leva ihop, men det va väl inte barnens fel? Och det är väl aldrig ens fel att två träter …eller vad är det man brukar säga??

Det finns ju olika anledningar till varför man delar på sig, och det är de vuxnas sak inte barnens.… det är personliga saker och det vill jag inte att mina barn ska veta, för det är MITT och mitt X problem,  inte heller skulle jag kunna förmå mig att snacka skit om t.ex. deras pappa i deras närvaro,  dom älskar ju honom oavsett vad jag tycker och anser!

 Och det tycker jag är deras fulla rätt! Och vem är jag som ska få påverka det!?

Jag har vänner med barn som idag är vuxna, där barnen är fruktansvärt arga på föräldrarna som förtalat, snackat skit och manipulerat sina barn. Och vilket litet barn förstår det? Dom tror ju på den vuxna personen som dom är trygg med...eller hur?

Med andra ord dom LITAR på sin mamma och pappa att dom bara vill dem väl, utan att göra och säga saker för egen räkning.
Samma sak gäller mor och farföräldrar! Tänk er för, barnen behöver inte höra att deras mamma/pappa är si eller så!

Vilken besvikelse när saker och ting uppdagas! Jag har en vän i min umgängeskrets som sagt upp sin bekantskap med en av föräldrarna. Och jag kan förstå det!

Och jag kan berätta att personen som snackat en massa gojja den ångrar sig idag… men det är inget dom kan ha ogjort. Dom kan be om ursäkt , men det kommer man inte långt med. Inte i dessa fallet.

Jag hade skämts som mamma eller pappa om jag gjort så, de är bara riktigt dåliga förebilder! Och det vill man inte va för mina barn! Eller?

Låt barnen få vara barn! Och slippa höra alla skitsnack!



Kommentarer
Postat av: Anonym

HÅLLER MED!!! bra skrivet

2009-10-14 @ 16:43:23
Postat av: Kicka

USCH O FYYY På dem som pratar skit om den andra föräldern,,, och mor/far föräldrar som pratar skit också om sina barn??????? SJUKA kan ja bara säga!!! Man bara hoppas att barnen är så gamla att dem kan tänka för sig själva och vet vad dem vill!!!!

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jag blir så arg o frustrerade!!!

2009-10-15 @ 08:37:59
Postat av: Lisa

Fantastiskt bra skrivet. Men tyvärr är det ofta så här, har ju varit med om det med mina barn även om det är länge sedan som sakt. Det är jätte bra skrivet. Kram Lisa

2009-10-15 @ 21:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0