Anna Anka frisk?



Frågan är ju i fall tjejen är frisk, eller bara hjärntvättad?!
Hennes resonemang går tillbaka till 30-talet där kvinnan skulle va en prydnad för hemmet och en pass upp åt mannen! Glöm det! Inte en chans jag skulle vilja bli behandlad så! Hemma fru i all ära... men inte en plastig donna på en piedestal!
I premiären för ”Svenska Hollywoodfruar” i TV3 medverkade Anna Anka, Maria Montazamy och Agnes-Nicole Winter där visar dom upp sina flådiga Hollywoodvillor och berättar om sina liv i lyx och flärd.
Visst kul för dom, men hur många lever så när dom är hemma fruar här i Sverige?
Tvärt om skulle jag vilja påstå, dom får kämpa med ekonomin för att få det till att gå ihop för att kunna stanna hemma med dina barn!
Tycker det är kanon dom som gör det, önskar jag hade kunnat det när mina var små! Iofs jobbade jag kvällar och helger när min man var hemma, så barnen ficka va hemma så mycket möjligt! Men med tiden fungerade inte det... fick inga jobb som passade utan man fick ju ta timmar när man kunde!
Sen blev jag själv med tjejerna och då fick man jobba desto mer!

Men att bara uttala sig som hon gör är skrämmande på 2000-talet!

Man kan bli rädd för mindre!





Kommentarer
Postat av: Petra Lakso

En prydnad för hemmet!

Glöm det! Fastkedjad vid spisen. Glöm det!

Ge och ta emot, dela, hjälpa varandra, det är min melodi. Hårt arbetaden fruar som ska prestera så in i helsikes mycket när dom kommer hem... men... mannen då... barn finns ju och ska tas omhand.

Tvätt, städning, matlagning m m .



Sunt förnuft och inte för mycket aktiviteter som slår ihjäl familjeförhållandet utan att nån ens hinner blinka. Lev med barnen, ta den tid dom behöver och försök sätta av tid tillsammans.

Inte lätt. Men det går. Om man ger sig DEN på det.



Ge inte upp. Man vet inte vad som väntar runt knuten. Men man vet vad man har. Gör nåt av det.

Oj, en sån moralpredikan men... har sett för många "unga" familjer som glider isär. Ibland går det bara inte och då får man väl inse det. Alla är inte stöpta i samma form. Men då får man väl vänta då.



Ha en underbar fredag Maya!

Kram

2009-09-18 @ 14:58:37
Postat av: Anna Lundkvist

Ja riktigt ok kan det inte vara där uppe. Vilken normal funtad kvinna kan tycka så?? Det värsta är ju att hon för värderingarna vidare till sina barn...Hoppas de vaknar upp och fattar att så ska ingen kvinna leva.

2009-09-18 @ 18:54:34
Postat av: Kicka

Anna Anka driver mig till vansigne, typisk svensk som åker över för att gifta sig tillpengar o BRRYter på änbnglish,,,, Jusses,,,, de finns flera såna,,, dolf lundgren tex!! GUUUUUUUUUUU jag blir toki!!! fniss Kramen,,, jag ka med bryta um jag vell!! fniss!! kramen

2009-09-19 @ 17:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0