Frukost med dottern


Tycker det är jätte mysigt att äta frukost med min dotter, att få ett par minuter ihop på morgonen är ju inte fel.
Vad äter ni till frukost?
Jag är ju en yoggi och rostat bröd människa när det är så här tidigt, annars kan jag gärna äta ägg och sill eller en Continental frukost!

Och så måste jag ha mitt KAFFE, kan nog inte leva utan kaffe… te är med gott men det är mer sällan jag dricker, fast jag har alltid te hemma.

Många sorter att välja på, både lös te och pås-te.


Och sen är jag kräsen när det gäller kaffe med…hihi, ska va mustigt mörkrostat och min favorit är Ebony (Gevalias)

Gott kaffe och en skiva gott rostat bröd med lite marmelad på, gärna någon god marmelad och väldigt lite… får inte bli för sött.

En yoggi till det och voliá min frukost är räddad.

Nu är det dags att väcka dottern och fixa frukost! Och snart dags att åka till jobbet!
Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Kicka

gott o äta i lugn o ro med barnen,,, god frukost o gott kaffe,,, ska fixa till oss nu,,,, kom snart!! kramen

2009-09-15 @ 07:23:28
Postat av: mio

jag hinner ofta inte äta förrän på jobbet och då blir det macka. Hemma gillar jag att äta frukost på helgen när man har gott om tid och då blir det massor! värsta smörgåsbordet. Nu har jag ont i halsen oc kan knappt svälja vatten. ha en bra dag!

2009-09-15 @ 09:49:37
URL: http://mmio.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hllojs o GOOOD MOOOORGOOOON!!

Vilken härlig dag vi har idag!! Har börjat min dag me musli blåbäro mjölk!! O en kopp te o en tomat...försöker dieta lite!!;))

Helgerna har vi familjemyso då blir det ägg rostat o annat gott! Men på lördag äter vi ftukost på hotel..ska bli uuuunderbart...kan jag fira att jag gått ner 5 kg sen skolan börja!!!Äta upp mig igen..hii!!



~~KRAM ♥ MILLAN~~

ha en ny fin vecka!!

2009-09-15 @ 10:06:56
Postat av: Annika

Hej hej!

Jag brukar äta frukost på jobbet som mamma har fixat så det är olika varje morgon, härligt att bli så bortskämd!

Ifall du gillar deras snabbkaffe så har de en kampanj på Hanöhallen nu, köp 2 paket snabbkaffe och få 1 biobiljett gratis!

Jag köpte 4 paket igår för att få 2 biobiljetter!

Ha en underbar dag!

Massor av kramar

2009-09-15 @ 13:00:47
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: ingelapingela

... till frukost ja du Maya, det är den stående filen, flingorna och kaffet. Just idag gapade hyllan till filen tom så då fick det bli kaffe och en macka. Frukost är rätt svårt, tycker jag. Filen är då bäst för den bara rinner ner och kaffet med :-D Men allt är bättre än förr i den vägen, då åt jag ingen frukost precis som många tonåringar.



Ann: Okey, jag äter inte frukost, sen tonåren, utan dricker frukost. Åt jag på morgonen blev jag illamående. Som tonåring med mera drack jag thé, men så började jag dricka kaffe på en arbetsplats med automat och är fast sen dess :-) och cigarett förståss, men den är ett minne blott sedan förra sommaren :-) Hos oss är det Zoegas som surplas. Vet att jag skall, bör äta frukost och är maken hemma blir det en liten, liten macka han gör till mig.

2009-09-15 @ 13:53:59
Postat av: Petra Lakso

Hej Maya

Ledsen att jag inte varit och kommenterat den senaste tiden men vi pratade ju lite idag, härligt.

Till frukost får jag inte ner mycket.

Det blir en kopp kaffe och knäckebröd med kaviar på.

Det går bara inte att äta mer. Synd. Det är ju viktigt.



Vad det gäller kaffe så ska det va starkt men där har jag också blivit annorlunda. Dricker inte mycket alls men på morgonen är det ett MÅSTE.

Idag drack jag te med en kompis efter vi tränat, det var ju riktigt gott.



Skulle jag inte få morgonkaffet, då får jag huvudvärk, inte bra...



Ha det gott Maya och kram på dig!

2009-09-15 @ 15:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0