Bostonbiffar

För 4 personer.

 

Av färs kan man laga mycket gott. Här ett par saftiga biffar som steks i ugnen.

Här kommer receptet efter önskemål från Ann!

Detta recept föll inte oss på läppen *tihi* men kanske någon annan, kan tänka mig en version utan havregryn och ost, för smaken av bostongurka var det inget fel på.

 

Ingredienser

400 g blandfärs

3/4 dl havregryn

1 1/4 dl vatten

1 msk potatismjöl

1 ägg

1/2-1 tsk salt

1 krm peppar

1 dl bostongurka

1 dl riven ost

 

Gör så här

Ugn 225º.

 

Rör samman havregrynen med vatten och potatismjöl. Låt det stå och svälla ca 10 minuter.

 

Tillsätt färs, ägg, salt, peppar, ost och bostongurka. Arbeta samman till en smidig smet.

 

Forma 8 jämnstora biffar. Lägg dem på smort eldfast fat.

Stek mitt i ugnen ca 20 minuter eller tills biffarna har fin färg och är genomstekta.

 

Bjud ett gott potatismos och en sallad till.

Receptet är Uppladdad av: lennali och finns på matklubben.se


Kommentarer
Postat av: Annika

Å så gott det ser ut!! =)



Visst är väskan fin. =) Såg en liten väska i samma tyg, kanske det var en cykelväska. Köpte den på Stadium.



Jag somnade till i fåtöljen idag. hihi



Ha det gott.

Kram Annika

2010-02-10 @ 20:20:58
Postat av: Annika

Ska testa dem en dag och se vad jag tycker. =)

2010-02-10 @ 20:33:51
Postat av: Maya

Ja smaken är ju som baken :)) DELAD ..hehe

2010-02-10 @ 20:37:48
URL: http://mayashideout.blogg.se/
Postat av: Anna

De lät gott! med havregryn har jag aldrig provat, ska prövas :) Kramis Anna

2010-02-10 @ 20:40:05
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Annika

Oj va mosen ser perfekt ut!

Kramis

2010-02-11 @ 09:24:13
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Kicka

OO BIFFAR HEM IFRÅN hehe,,,,


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0