Usch vad jag tycker illa om Mobbare!


Susade runt på en massa bloggar och upptäckte då att många får tråkiga och ibland rent ut sagt elaka kommentarer ... så tråkigt med sådana människor!
Varför läser de bloggarna om de retar sig på personerna eller vad dom skriver om?

Vissa personer är mobbare enligt mig!
Och ränderna går aldrig ur, om de är 15 eller 75år!
Dom nedvärderar andra människor och förtrycker dem! är elaka och sprider lögner!
Men Sanningen kommer att hinna i kapp dem!
Usch för sådana personer!

Mobbning kan indelas i olika kategorier:
1. Fysisk mobbning (slag, sparkar, knuffar, dra i håret, tafsa, trycka upp mot vägg, förstöra kläder, väskor eller skolarbeten med mera)

2. Verbal mobbning (rykten, hån, hot, glåpord, öknamn, klotter, nedsättande kommentarer)

3. Psykisk mobbning (blickar, suckar, kommentarer, imitationer (t.ex imitera någons haltande, sätt att tala, etc), vända ryggen till, inte lyssna på förslag, flytta sig om någon sätter sig bredvid, resa sig upp och lämna sällskap när någon anländer, ignorera, utfrysning, ogrundad portning och svartlistning)

4. E-mobbning (rykten via exempelvis chattprogram eller communityn, förtal via Internet-sidor, hot via SMS, spridning av bilder och filmer på till exempel Internet utan godkännande med mera, trakasserier på forum, bloggar och wikier)


5. Övriga former (beställa varor, göra ansökningar, skriva insändare och kontaktannonser i den mobbades namn, sprida den mobbades kontaktuppgifter)

(fr. Wikipedia)

 

Jag är som tur är en så pass stark person så jag tar inte åt mig av vad vissa skriver om mig och till mig!

Jag bara struntar i dessa inlägg! Personer som är elaka, avundsjuka eller på annat sätt skriver nedvärderade saker i min blogg ignoreras, som tur e är det ju samma idioter hela tiden! Och dom bryr jag mig inte ett dyft om, kan ju hoppas de växer upp en dag och inser hur löjliga dom är!

Men det finns ju andra som inte är lika starka och har samma självförtroende som jag har, dom lider jag med! Så bort med patrasket som mobbar folk!

Anmäl dem! Det är ett BROTT!

Läs här på Polisens sida hur ni ska gå tillväga!

 


Kommentarer
Postat av: Ejris

Mobbning är för jävligt ovasett slag o hur den träffar. För den som utpekas blir alltid lika sårad. Synd att en del tror man är för mer än andra o mobbning uppstår. Skitsnack o påhopp lika obehagliga o ännu obehagligare med internet vilket gör att "mobbarna" TROR de är osynliga..vilket de ju inte är. Alla skulle raportera o anmäla händelser så kanske det skulle bli lite lugnare...

KRAMS

2010-02-20 @ 15:56:40
Postat av: Petra

Ja, mobbare är svaga.

Har kanske inte haft världens lättaste väg i livet men ändå... man måste ta sitt ansvar...

Sen kan man kanske irritera sig på vissa människor men det är inte samma sak.

Jag har själv blivit mobbad i skolan, inte kul.

Kanske också i vuxna livet. Vet inte var gränsen går.

Kram Maya

2010-02-20 @ 15:57:25
Postat av: Annika

Mycket bra skrivet! Tyvärr så kommer det nog alltid att finnas så det gäller att man blir härdad!

Kramisar

2010-02-20 @ 19:02:39
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Anna

Mobbare ska sättas på plats, fattar inte heller varför dom går in o läser en blogg när dom bara tycker skit om den o ger bara massa elaka kommentarer.

Ensam är stark! kram på dig, Anna

2010-02-21 @ 08:44:23
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0