Kasslerpaj med medelhavssting

För 4-6 personer.

 

Snabbt gott och enkelt.

Servera med en fräsch grönsallad till.

 

Ingredienser

Pajbotten:

2½ dl vetemjöl

75 g margarin

1 dl kesella

1 msk vatten

 

Fyllning:

1 dl riven ost

250 g strimlad benfri kassler

1 stimlad gul lök

1 stor tärnad tomat

100 g fetaost i tärningar

2 ägg

2½ dl matlagningsgrädde

1 tsk örtsalt

ett par tag med pepparkvarnen

½ tsk torkad eller fryst basilika

 

Gör så här

Ugn: 200°-225°

 

Hacka ihop ingredienserna till pajbottnen för hand eller i matberedare. Tryck ut degen i en pajform. Spara ev. lite av degen till dekoration. Nagga väl med gaffel. Täck bottnen med riven ost och kasslerstrimlor. Fyll på med lök, tomat och fetaosttärningar. Vispa ihop och häll på ägg, grädde, salt och peppar. Strö på basilika. Lägg på ev. dekoration.

 

Grädda pajen ca 35 minuter tills den fått fin färg.

 

Lycka till.

Receptet var skrivet av Heca på Matklubben.


Kommentarer
Postat av: Maya

Jag har fått klagomål från Annica att recepten inte är mina egna här på sidan, men ni är välkomna in och ta av mina recept på matklubben... jag har ungeför en 150-160 egen ihop knepade recept där :)

Jag är inte ute efter kredit för dessa recept utan för att Dela med mig av de recept jag gillar:)

2010-01-27 @ 12:45:24
URL: http://mayashideout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0