Smarrig efterrätt

För: 4 personer

Tillagningstid: 45 minuter

 

Denna smarriga efterrätt brukar alltid vara uppskattad. Dessutom är den enkel att göra.

 

 

 

Ingredienser:

8-10 st Digestive-kex

1 burk kondenserad mjölk

3 dl grädde

Hallon eller andra bär

 

Beskrivning:

Smula ned digestivekexen i botten av en pajform.

Sjud 1 burk kondenserad mjölk i vattenbad 30 min,

Häll sedan den varma mjölken över kexen i formen.

 

Detta kan med fördel stå över natten.

 

Vispa grädden och lägg över alltsammans i pajformen.

Garnera sedan med exempelvis hallon efter tycke och smak.

Jag valde Jordgubbar och hallon.

Skrivet av Merit och finns på Matklubben.se


Kommentarer
Postat av: Margreth

Det låter jättegott så jag tror den skall testas någon dag. Kramen

2010-01-04 @ 20:31:21
Postat av: Anna

Godmorgon! Man blir ju hungrig och sugen jämnt när man går in på din blogg :)Kanske en tårta till min dag! Kram Anna

2010-01-05 @ 07:16:09
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0