I dag är det st Patrick's Day




Världen över firas st Patrick's Day!
Inte så mycket här i Sverige vad jag vet? Vet ni några som firar?

Saint Patrick's Day (iriska: Lá Fhéile Pádraig) är Irlands nationaldag som firas den 17 mars. Dagen firas till minne av landets skyddshelgon S:t Patrick. I

 bland annat USA, Storbritannien och Irland är det tradition att ha gröna kläder på sig.

Om man ser någon som varken bär gröna plagg eller accessoarer får man enligt tradition tillåtelse att nypa dem.

Så akta er om ni inte är klädda i något grönt ..hihi.


Kommentarer
Postat av: Marie Charlotte Gren

Så'n tur då att jag har grön tröja på mig idag!

2010-03-17 @ 16:04:20
Postat av: Johanna

haha lät kul få nypas s



Tack, det skall bli kul och få upp dem nästa helg... :)

2010-03-17 @ 22:30:59
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Annika

Det hade jag faktiskt ingen aning om!

2010-03-18 @ 00:18:03
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0