Sämsta service ever!

Har en elvisp som jag fick i present för lite mer än 2 år sedan alltså har garantin gått ut!
Är det inte bara så typiskt? Själva vispen är ok, men visparna är kassa, popnitarna har släppt så visp"huvuden" snurrar!  *Grrrr* Inte bara på den ena utan på båda 2! Alltså tycker jag det är ett fall för Philips att ta hand om, men de vägrar! Du måste kontakta återförsäljaren för garantiärende!  GARANT!!! Read my lips! Den har gått ut! Men vist ska ett par vispar hålla mer än 2 år???
Men dom kunde erbjuda att man köpte nya vispar, Åhh bra tänkte jag! Vispen kostade dock 399kr. Ingen förmögenhet men ändå!
-Ja, de kostar 199kr (för 2 vispar)
-Och det tillkommer lite andra avgifter!

Priserna på webbsidan inkluderar 25% Moms.
Frakt tillkommer om 39 kr/beställning.

Om du väljer att betala mot postförskott så tillkommer Postens
avgift på 50kr för den tjänsten.

Vid beställning mot faktura tillkommer 29 kr på ordern i fakturaavgift.
Alltså, billigare att köpa en helt ny visp på extrapris! Och det lär INTE bli en Philips!
Den som skulle va så bra! Skit kvalité! Skulle jag vila påstå!
Nu ska jag gå och leta visp på Elgigant, onoff osv!
Säkert någon billig bra för 200kr!
Tjingeling
Bilderna är lånade från http://www.consumer.philips.com & http://www.reservex.se

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja man kan ju inte göra så mycket om garantin gått ut det är ju inte deras fel.

2009-12-14 @ 11:43:51
Postat av: Maya

Som jag sagt innan så lägger jag inte ut några anonyma kommentarer så vill ni ha de publicerade uppge vem ni är!

Svar till Anonym, Även om garantin gått ut måste priserna på reservdelar va humana, Om visparna kostar 199, degkrokar 199 vad kostar då vispen i sig? 0kr? Nej Rimliga priser så man kan använda sakerna lite längre. Nu åker denna till återvinningsstationen

Philips borde va mer rädda om sina kunder och se till att de tillhanda håller reservdelar till rimliga priser!

2009-12-14 @ 12:10:35
URL: http://mayashideout.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är dyrt med reservdelar, de lönar sig och köpa nytt i stället, helt sjukt egentligen. Min kanna på mixern gick sönder o den var svindyr o köpa ny. Kram Anna

2009-12-14 @ 19:49:07
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Eva

Kan inte mer än hålla med dig Maya, för himla dålig service på ett sådant stort företag. Stå på dig!



Kram Eva

ps. Jag hatar också anonyma kommentarer och publicerar dom aldrig - man måste kunna stå för sin kritik. Mesproppar är vad anonyma kommentatorer är. ds

2009-12-14 @ 20:14:09
URL: http://enangelsdagbok.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Vilket liv det blev för att mitt namn försvann när jag kommenterade innan.

märkligt sätt att bli påhoppad på,har då aldrig varit med om maken!

Men min kommentar var absolut inte negativ som Eva påstår.

2009-12-14 @ 21:42:04
Postat av: Maya

Ellinor, det va nog inte menat just för dig, utan generellt.

Jag har ett par personer som skriver anonymt med en massa elakheter, därför jag vill att man inte skriver anonymt.

De flesta som skriver elaka saker är anonyma, ingen mailadress och ingen sida de länkar till.

Men så har nog de flesta som skriver blogg. Folk är avundsjuka och vissa vågar inte stå för vad dom säger!

Så ta inte illa upp!

/Maya



2009-12-14 @ 21:48:55
URL: http://mayashideout.blogg.se/
Postat av: Krizza

Jag hatar när det blir sådär. Varför ska delarna kosta mer än maskinen?

2009-12-14 @ 22:07:54
URL: http://ladymystery.blogg.se/
Postat av: anonym

kolla in närmaste välgörenhetsloppis gör fynd där

2009-12-15 @ 06:40:39
Postat av: Annika

Jag har hört att man kan ringa konsumentverket för du har 3 års fabrikationsfel även om garantin bara är på 2 år!

Ge dig inte, på dom bara!

Kramis

2009-12-15 @ 08:45:23
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Kicka

Men FYYYY!! de ska hålla minst i 5 år o upp till 10!!!! kmäppt hoppas du får en ny av tomten men inte från dem!!!!



Kramen på dig hjärtat!!!!

2009-12-15 @ 11:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0