Bryr ni er?

Bryr ni er om vad andra tycker om er? 
Vad dom anser om ert utseende, ert liv ni lever, era vänner...osv.
Jag blir lite skrämd av att vissa människor är så ytliga, just denna situation är inget som handlar om mig eller min familj utan om en bekant.
Personen är arbetslös, sambo, bor i trevlig lägenhet har inga barn... då fick jag höra något som fick mina öron att nästan trilla av (för inget var fakta som de personer som satt och snackade sa)
Det dom inte visste var att jag satt precis bakom dem på bussen, och jag känner till personen se snackade om.
Jobbet hade personen inte fått behålla för att den inte passat tider... Barn kunde personen inte få för att partnern säkert var steril, och att personen borde sköta sitt utseende bättre och gå ner lite i vikt!
Alltså... det roliga var när vi steg av bussen så kommer personen dessa människor suttit och "sladdrat" om gåendes, Och "sladder människorna" stannar till och - Nämen hej! Hur är det? Åhh vad kul att se dig! Syns att du mår bra! osv... Personen får syn på mig och hälsar (vi står vid bussen än för invänta nästa buss) Jag hälsar tillbaka! Och de båda "sladdrarna" ser helt plötsligt generade ut!
Jag träffade min bekant ett par dagar senare vid bussen igen och pratade, berättade lite vad jag hört och hur dom suttit och "sladdrat" om bekanten!
Men min bekant var inte förvånad utan sa bara att -Sådant bryr jag mig inte om! Var min bekant sårad, nej!
Sa bara att de personerna som satt och skvallrade gör det om alla! För dom har inget liv! Dom är bara avundsjuka!
Min bekant är mycket riktigt arbetslös men fått ett nytt jobb som gör att personen inte kan vara kvar på sitt jobb gamla jobb tills nästa börjar (samma branch och blir en konflikt då)
Min bekant vill inte skaffa barn när båda parter är mitt i sina karriärer utan de väntar med att bilda familj tills de kännere att "tiden" räcker till!
Banta behöver min bekant definitivt inte, ser väldigt trevlig ut och är alltid snygg och välklädd!
Tänk hur folk kan få ihop saker och ting fast dom inte vet hur allt ligger till!
Men man blir ju inte förvånad? Blir ni? Har nu upplevt detta?
Jag kom fram till en slutsats i alla fall!
Summan av kardemumman är: Sköt dig själv och skit i andra!
Kram Maya


Kommentarer
Postat av: Kenneth

Så sant som det är sagt, så länge man själv trivs med sig själv o sitt så är det lugnt. Det viktiga är nog att jag själv gillar mig då kan jag gilla andra. O de som håller på så där behöver nog ha lite egen terapi :D

2010-02-04 @ 17:40:51
URL: http://kenrot.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Det gäller att passa sin tunga! Det verkar som att de bara är olyckliga och avundsjuka! Jag blir bara grrrrrr!

2010-02-04 @ 21:22:58
URL: http://kristiinamedtre.blogspot.com
Postat av: johanna

Blev inge film.. gick till min faster istället

2010-02-04 @ 21:36:02
URL: http://lattejohanna.blogg.se/
Postat av: Johanna

Handla på fredagar är ingen hitt, man får nästan panik då... Iaf på maxi i stan, känns som hela city är där då.......



det finns tyvärr människor som orkar hålla på sådär...men skönt hon inte bryr sig...! helt rätt egentligen, för vad har folk med ens liv och göra egentligen om det inte är delaktiga i det?

2010-02-04 @ 22:16:37
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Annika

Folk är helt makalösa och man slutar aldrig förvånas!

Jag brukade alltid trösta mig själv att så länge de pratar om dig så betyder du något :)

Kramisar!

2010-02-04 @ 22:16:41
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Annelie



Ja, det är för jävligt rent ut sagt att den svenska avundsjukan ska "spela" ut så,, för jag personligen tror att det är helt o hållet avundsjukan.

Eftersom din vännina där vill satsa på karriären och vänta med barn, ser bra ut osv.

De andra kanske har barn som hänger i byxröven för det mesta, ser aldrig eller nästan aldriga fräscha och snygga ut osv.

Å detta med barn... alla vill ju INTE skaffa barn... varför har folk såååå svårt att acceptera det..??!!



Men, man blir sååå förbannad... grr



Jag vet en gång hände det mig en sak,, var en som frågade om jag och min man skulle gå isär.. för hon hade "hört det"... jag vart såå förbannad så jag frågade vart hon hade hört det för då skulle jag ställa denna person som sagt det "mot väggen".. å fråga vad hon sprang med för lögner.

Men, denna som frågade mig tordes ju inte öppna käften och säga vart hon hade "hört det".. tänk om de då kunde knipa igen käften istället.



Jag är fruktansvärt ärlig själv,, skitprat är det VÄRSTA jag vet.. men säkerligen det finns nån som pratar skit bakom ryggen på mig.

Men, finge jag reda på det.. ja då äré "ställd mot väggen" som gäller.



Ojjj.. ett långt inlägg.. fniss



Ha en underbar helg.. // Kram, Kram Annelie

2010-02-05 @ 05:16:15
URL: http://minegen65.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0