Fredags kul!


" Det satt en sömmerska och sydde vid en flod, hennes

fingerborg föll ner

i floden. Hon grät högljutt. Gud uppenbarade sig och

frågade: Varför gråter

du mitt barn? Sömmerskan svarade att hennes fingerborg

hade ramlat i floden

och hon behövde den för att hjälpa sin man försörja

familjen. Gud doppade

ner sin hand och fick upp en fingerborg gjord av guld och

safirer.

Är detta din fingerborg frågade Gud? Nej svarade

 sömmerskan.

 Gud doppade ner sin hand igen och fick upp en gyllene

 fingerborg gjord av

 safirer. Är detta din fingerborg frågade Han? Nej svarade

sömmerskan.

Ännu en gång doppade Gud ner sin hand och tog upp en

fingerborg gjord av

läder. Är detta din fingerborg frågade Han? Ja svarade

sömmerskan.

Gud blev så glad över sömmerskans ärlighet att Han lät

 henne behålla alla 3

fingerborgar.

 

 

Några år senare var sömmerskan ute och gick vid floden

med sin man, när

maken plötsligt ramlade i floden och försvann. Kvinnan

grät högljutt och

ännu en gång uppenbarade sig Gud. Varför gråter du? Min

man har fallit i

floden, grät sömmerskan.

Gud gick ner i vattnet och kom upp med George Clooney, är

detta din man

frågade Han? JA skrek kvinnan.

Gud blev rasande, du ljuger sa Han.

Åh förlåt mig sa sömmerskan, det är ett

missförstånd. Du förstår, hade jag

sagt nej till George Clooney hade Du kommit upp med Brad

Pitt. Hade jag

sagt nej även till honom hade du kommit upp med min man.

Hade jag då sagt

ja, skulle du gett mig alla tre. Käre Gud, jag är inte

helt kry och skulle

aldrig orka ta hand om alla dessa tre män. Därför sa jag ja till George

 Clooney.

 

Så Gud lät sömmerskan behålla honom!

 

Vad är då moralen med denna story:

Närhelst en kvinna ljuger är det för en godhjärtad

orsak för andras bästa. Det är i alla fall våran story, och den håller vi oss till.

 

Undertecknat

Alla kvinnor "


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha bra :)

2010-02-26 @ 13:02:10
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Anna

ha ha, de stämmer kanske :) Anna

2010-02-26 @ 20:25:54
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: johanna

Jag är glad jag höll mig vaken hela iaf, även om sista timmer var seg.... men tänkte jag kan ju inte lägga mig nu haha

2010-02-27 @ 10:51:33
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Annika

Hahaha så kul!

2010-02-27 @ 11:26:28
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Diana

Hahaha, den var bra! Mitt i prick. ;)

2010-02-27 @ 13:46:56
URL: http://decdia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0