Läsa lite?

Brrr... kallt fast det inte är så många minus!
Konstigt man fryser nästan lika mycket vid 2-3 minus som vid 15-20 minus :O
Men så glad att det börjat töa :)))))
Blir bara en liten snabb kvälls blogg!
Idag ska jag tidigt i säng... har varit helt slut nu två mornar i rad!
Men jag vill slå ett slag för en ungdomsbok som jag köpte på bokrean till Natalie idag!
Boken heter Liv och Lovisa.  och Natalie är helt fast i den, släpper inte den ...haha, hade knappt tid att äta.
Här är ett utdrag om vad boken handlar om:
Sista terminen i nian lider mot sitt slut och Liv och Lovisa är glada över att de snart ska slippa varandra. De går i samma klass, men är så långt ifrån vänner man kan komma och lever helt olika liv. Lovisa är rik, vacker och begåvad. Liv bor i en alldeles för liten lägenhet och saknar det mesta, men hon har vännerna Rick och Tanja som betyder allt för henne.

På ett oväntat sätt vävs Livs och Lovisas vägar samman och motsättningarna mellan dem blir allt tydligare. Liv har blivit ganska bra på att behärska sin ilska, men till slut blir det för mycket. Lovisa har å sin sida alltid varit behärskad, men också hon har en gräns för vad hon kan tåla.

Katastrofen närmar sig oundvikligen
~
Författare är Emma Granholm
Hennes sida hitta ni här!
Jag har alltid uppmuntrat mina barn till att läsa och lösa korsord och sudoku mm. tycker det är bra hjärngympa och så blir man allmänbildad :)
Och båda mina döttrar gillar det!
Kommer ihåg när de va små och man låg och kippade med ögonen och läste sagor för dem :)
Men nu läser vi sida vid sida i stället, TYST!..haha...annars blir det svårt att koncentrera sig :)
Korsord är så avkopplande...Löser ni korsord? Sudoku?eller något annat i den stilen? 
Men nu är det läggdags!

Kommentarer
Postat av: Kicki mamma/moster

Både och men mest korsord. Läsandet är det dåligt med...har två böcker på gång samtidigt! Hoppas du känner dig piggare i morgon! Kram

2010-02-25 @ 21:46:28
URL: http://kristiinamedtre.blogspot.com
Postat av: Johanna

Nej då, stafetten missa vi inte.. vi skrek och hade oss här.... =) det var sjukt kul :) vi missa typ inget på os haha :)

2010-02-25 @ 21:57:04
URL: http://misseverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0