Indisk kyckling

För 4 personer.

 

En het men supergod rätt!!

Snabbt och lättlagat...perfekt fredags middag!

 

 

Ingredienser

4 kycklingfiléer

1 påse kryddmix, t ex Tandori chicken

2 dl yoghurt

 

Tillbehör:

Kokt ris

Sallad med cocktailtomater, skivad lök och limeklyftor

Mango chutney

Naan bröd

 

Gör så här

Lägg kycklingfiléerna i en trång, smord ugnssäker form.

Blanda kryddmix och yoghurt. Häll blandningen över kycklingen.

Sätt in formen i mitten av ugnen och låt stå tills kycklingköttet känns mört och är utan rosa inslag, kycklingklubbor ca 45 min, kycklingfiléer ca 20 minuter.


Kommentarer
Postat av: Ulla Almtorp

Hejsan

Min lilla älskling är av rasen LÖWCHEN, inte så vanlig, men gud vilken underbar hund!!! Kanon, hon är med överallt, i skogen, åker skridskor, inte hon men.... lång, lång promenader, men älskar oxå ligga i soffan, mycket hemkär. Jag har haft hund sen jag var 7, MASSOR av år alltså, och Misan är en av dom bättre! har haft stora hundar innan, schäfer, mastiff, osv. Jobbar med hundar, men som sagt det är en kanon hund!!! Tack för alla mat tips!!!! jag har gjort flera st av dina fina goda recept, mmmmmm mums! Kramar Ulla& Mio

2010-01-16 @ 11:21:28
URL: http://misipis.blogg.se/
Postat av: Annika

Mums!

2010-01-16 @ 12:49:46
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Anna

Mmmmm va gott, blir ju hungrig innan jobbet, inte bra. Va har du för bröd till? Kram Anna

2010-01-17 @ 07:41:43
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0