Renoveringsplanering

Snart dags att tapetsera... hmm... nu är frågan, vad ska man välja för tapeter?
Ljust vill jag ha det, men ska det va vitt, beiget eller äggskalsfärgat..eller kanske milt grönt?
Sen ska taket va vitt i stora rummet... och i matrummet ska det va furu precis som nu.
Ny plåt framför brasan, och väggen bakom ska målas ..hmm... svart tror jag.
Golvmaterialet vet jag inte riktigt än, men det ska va något som INTE är ömtåligt.
Har ekplank i köket och tappar man något bli det märke direkt! ...inte kul alls.
Kök, badrum och sovrum är redan renoverat... så nu är det dags för de två sista.
Ja inte än... men planer ska göras och material hittas... Vill ha breda lister vid golvet ... i fur.
Har ju lite furu tema här.
Hade ju svart/vitt i lägenheten (vardagsrummet) när jag bodde där och det tilltalar mig, men inte sådana moderna möbler som där...utan det ska va lite cottagestil över det, I like... nu ska det letas och planeras :))
Får nog ta en tur till Wallgårds i stan någon dag... dom har massor med snygga golv och tapeter att välja mellan.
Och givetvis till Bosses färg, gillar dom starkt där... väldigt hjälpsamma och kunniga. Även dom har ett stort utbud av spännande tapeter mm.
Hhihi...tycker nog halva nöjet är att planera renoveringen :) Sen är det ju bara en massa jobb :P
Funderar på gröna toner i vardagsrummet till det svarta och vita...hmm
Önskar mig en sådan här soffa när jag fyller år!
klicka på bilderna så kommer ni dit där dom säljer dem.
jaja...drömma kan man :)
Denna mattan gillar jag  fast i gröna nyanser .
Finns så mycket roligt att kolla på och drömma om :)))

Kommentarer
Postat av: Ejris

Håller med planeringen är halva nöjet=)...skulle vilja göra om kök det blir till våren ialla fall ny färg...sovrumet o vardags rummet är oxå på planerings stadiet...i skallen=) för det kostar ju lite med med som sagt drömma o planera kostar ju inget.

Grönt låter skönt lite sugen på det i sovrummet vilsamt o lungt o lite mörkt bra när nattskiften kommer....

Krams

2010-01-30 @ 12:18:02
Postat av: Annika

Håller med dig... bosses är bäst!

2010-01-30 @ 13:43:51
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Anne-Lene

vi sålde alla möblerna vi hade i lägenheten,passade inte alls in i huset.vi har klinkers med värmeslinga i köket underhållsfritt och inte dyrt iheller.

2010-01-30 @ 22:16:20
Postat av: Lillasyzter

inte lätt när man inte kan enas lixom! min kille å jag har samma problem :P helt olika stilar haha!" och jag är så galet envis om hur jag vill ha det :)



jag tycker den gröna soffan var skitsnygg!!!! annorlunda färg att matcha med svart och mörklila!!

2010-02-02 @ 21:16:26
URL: http://lillsiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0