God morgon!


Så var det tisdag... en helt vanlig tisdag!
Så kollar man tidningarna, vad står det... jo Mord och misshandel... inte bara idag utan dagligen!
Skrämmande, det är ju något groteskt brott här i Sverige dagligen! Så här stod det på Aftonbladest sida:

En ung man har hittats misshandlad till döds i en lägenhet i Umeå.

Tre skadade har förts till sjukhus.

Polis och ambulans larmades till en lägenhet i stadsdelen Ersboda i Umeå vid 21.30-tiden på måndagskvällen.

–Vi blev kallade till den här platsen och där påträffades en livlös person och vi konstaterade att personen var avliden. På platsen har vi också anträffat ett antal skadade personer, säger Peder Jonsson, informationsansvarig vid polismyndigheten i Västerbottens län.

Polisen rubricerar ärendet som mord alternativt dråp, men vill inte säga om någon har gripits.

 

Är det bara jag som tycker det blivit mer av denna typen av rubriker i våra tidningar eller jag inbillar mig mig bara?

Sverige är ju inget stort land men jag tycker att frekvensen av grova brott har ökat drastiskt här!
Gängkrig, mord, misshandel, vapenbrott, rån och så vidare!
Vart är Sverige på väg?

Men nu är det dags att fixa lite annat, jag hoppas ni får en bra dag!
Här blir det jobba som vanligt!
Tjingeling!



Kommentarer
Postat av: Anna

Godmorgon, ja detta är otäckt, de är ju mord dagligen nu så man knappt reagerar. Tidigare hände de ett stort under sommaren men nu är de hemskt.

Man vågar ju knappt gå ut själv på kvällarna. Ha en bra dag! kram Anna

2010-03-16 @ 06:22:54
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.coma
Postat av: Kenneth

hej där eller rättare sagt gomorron



Ja brottsligheten har ökat. Men Media slår upp saker på ett annat sätt idag än tidigare så det kanske är så att det är en kombination av det.



Önskar dig en bra dag

2010-03-16 @ 07:28:15
URL: http://rothvoss.se/
Postat av: Eva

Tror också allt har ökat tyvärr.



Men idag ler jag, för solen skiner!

Kram Eva

2010-03-16 @ 11:29:24
URL: http://enangelsdagbok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0