Ännu en Tisdag...



21 April... tyckte nyss var 21 december..
Jag har lite svårt att hänga med...men jag får väl speeda upp.
Kom sent i säng i går...  så nu idag var det så segt att gå upp, måste bli bättre på att komma i säng.
Men eftersom vi bara har en dator och vi turas om så är det oftast jag som sitter sist. Och i går ville jag verkligen skriva om trädgården, så pest eller kolera? Bara att välja. Men som vanligt överlever jag! Är minsann inte lätt att ta dö på mig ...hihi.




Idag ska jag försöka hinna fotografera lite från trädgården, bilderna jag tog i går kväll blev inte bra, var nog lite för mörkt.
Och vår kamera är inte någon höjdarkamera när det gäller ta bilder om natten med eller utan blixt.
Önkar mig en riktig system kamera. Men tycker det är tok mycket pengar!




I dag har jag inte så mycket planer, ska till jobbet sen hem ...ska bli skönt, Chris däremot ska till tandläkaren i dag på morgonen och sen klippa sig i eftermiddag.
Är ganska skönt att veta att man inte har en massa planer, men jag får väl kanske in till Forex och växla till Natti, är ju bara ett par dagar innan hon åker till Polen. Och lite cash är ju aldrig fel att ha med sig.





Natalie och hennes klass ska till Polen för att besöka ett koncentrationsläger, Är väldigt generöst av skolerna att se till att alla elvever får åka. Och väldigt viktigt!  På Levande historia kan man läsa mer om det.
Finns många bra sidor med med massor av fakta, rekomenderar denna, "Om Förintelsen"
Jag har haft privileget att träffa två damer som suttit fänglsade men kommit ut från koncentrationsläger, det  har varit många tårar när dom berättat om sina upplevelser, om hur dom förlorat alla, släkt och vänner.
Det gör mig fruktansvärt arg att det finns personer som Påstår att Förintelsen ALDRIG hänt!
Att en Biskop;  Richard Williamson och även den katolske prästen Floriano Abrahamovicz  bara kan göra så dumdrista uttalade som dom gjort!
Se filmerna, läs faktan, lyssna på de människor som fortfarande lever som suttit där!

Men Nu är det verkligen hög tid att ge sig av här!
Tjingelling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0