Förundrad...




I bland undrar jag hur folk fungerar, jag fick en fråga om hur man kan vara lycklig i motgångar... varför inte? Varför ba se det negativa? Och det ska gud veta att jag haft min beskärda del av! Har haft det ganska tufft i mitt liv, men inget jag vill gå in på här, är mellan min X man och mig och det är ett avslutat kapitel för längesedan. Trots allt som hänt så stöttar vi varann när det gäller barnen och det är det som är det viktigaste.

Sen med tanke på att vi är varslade och ska gå ner i arbetstid... ja visst är det jobbigt att veta och ansträngd ekonomi lär det bli, men varaför ta ut det i förskott?
Är ju ett tag till innan jag ska gå ner i arbetstid...

Visst har vi haft det tufft med Natti... men det har vänt och hon är så positiv till allt...eller i alla fall det mesta, man får inte glömma hon är tonåring *Ler* Men det känns så skönt, för det är det jobbigt när man vet att ens barn inte mår bra... Och visst oroar jag mig för Em, hon mår ju inget vidare just nu... hon har IBS och något mer som dom inte kunnat diagnostiera än...så vi får väl se vad dom säger när hon ska till Medicinkliniken nästa gång...
Natti ska operera bort en knuta, men som det ser ut nu så är det inget allvarligt och kommer göras med lokalbedövning.

Visst är jag en person som kan måla fan på väggen och allt är nattsvart... men bara en liten stund tills Chris plockat ner mig på jorden igen...haha.
Ledsen kan jag med vara... men också bara en stund... det går över ganska snabbt, Arg kan jag med bli, men det är VÄLDIGT sällsynt och jag är definitivt inte långsint! Och om någon sårat mig eller gjort mig arg så tar jag tjuren vid hornen och ser till att reda ut det!

Jag är en person som äslakr skratta och ha roligt. Och jag strävar inte efter rikedom eller så triviala saker...utan Lycka!

Men jag är lycklig... väldigt lycklig! Jag har en sambo som älskar mig, och jag älskar honom och vi har ett underbart liv ihop! Har 2 döttrar som ger mig stor glädje! Bor på världens mest underbara plats! Har jobb! Har underbara vänner!
Skrattar massor och känner glädje varje dag!
Ska man inte vara lycklig då?

Dom som är bittra och sura och låter deras bitterhet gå ut över andra kan jag va utan... visst kan man ha en dålig dag. Men i slutänden så är det inte så ofta! Och då kan man ha överseende med den personen.

Så ett tips, skapa er egen Lycka för ingen annan gör det! Och Lev i nuet! För i morgon kan det hela va borta!



Tjingeling

Kommentarer
Postat av: johanna

Visst är vi tånåringa jobbig i bland, men de är därför bi finns:) och jag tycker om min lilla exta "mamma"=)

2009-04-23 @ 16:38:30
URL: http://lattejohanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

kunde inte ha skrivit det bättre själv =) kramis

2009-04-23 @ 18:36:51
Postat av: Kenneth

Så sant så sant



//Kenneth

2009-04-23 @ 20:53:41
URL: http://bomerang.st/blog/index.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0