Se Filmen!



Jag vet inte hur många av er som såg på tv i går... jag gjorde det för omväxlings skull... jag ville absolut inte missa programmet på tv 2 : JAG VILL INTE LEVA DETTA LIVET

Det är en stark svensk dokumentärfilm från 2008, av Renzo Aneröd och Bo Harringer

Om att de senaste åren har det skett ett flertal dödsfall inom samma krets av ungdomar i Göteborgstrakten. Det är ett gäng som till stor del växt upp tillsammans i en ganska vanlig stadsdel som huvudsakligen bebos av svenska arbetare och småföretagare. Dödsorsakerna har varit bilkrascher, mord, självmord och överdoser av droger. Det gemensamma har varit att samtliga använt så kallade "fattigmansdroger" som GHB, GBL och lugnande tabletter, typ Rohypnol.

Jag har lärt känna en mamma (via space sidorna) som förlorat sin son till drogerna och som förlorade sitt liv.

Fruktansvärt, kunde inte hålla tillbaka mina tårar när jag såg filmen.

Filmen var verkligen nyttig för mig att se, man kan inte riktigt föreställa sig hur det är.

Susann du är en otroligt stark och fin människa, det gläder mig mycket att du ska bli mormor!

Det bästa med Susann är att hon hjälper en att förstå! Hon är inte rädd för att berätta. Hennes son Jonny skulle varit så stolt över henne!

Hon har en jätte fin minnessida om Jonny... kika in här och framför allt, se filmen om ni har en chans!

I Tv tablån står så här om filmen:
Svensk dokumentär från 2009. I flera år har Bo Harringer och Renzo Aneröd följt Henke, en ung kille från Göteborg. Han och hans kamrater har fastnat i drogmissbruk. Den mycket farliga drogen GHB har blivit vanlig bland ungdomar i Göteborg de senaste åren. När sedan Jonny, Henkes bäste vän, hoppar från Angeredsbron blir allt bara värre. Även 09/04 i SVT2 och 11/04 i SVT24.

SE DEN!


Kommentarer
Postat av: Anita

Nu har jag raderat inlägget 7 gånger...jag tror du genom min blogg vet varför...

Att finna de rätta orden just nu är svårt...

Men mina tankar går till alla som har missbruket omkring sig.

Kram

2009-04-06 @ 23:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0