Äntligen Uppdaterat



Vilken mysig helg det har varit, i fredags blev det take away hemma hos Annika, sen var det dags för att dra till Banken och titta på Björn Rosenström... Lite besvikna var vi för dels började han spela 2 timmar efter utsatt tid... och sen ovan på allt så spelade han bara 45 minuter! Kasst! Men HAN var bra och Gunsan blev kär...haha!


Björn Rosenström


I går var jag på tjej middag hos Gunsan, Jenny hade gjort en underbart god lasagne!

Vi drack lite rödvin och njöt av tillvaron.


Chris är i väg och jagar men än har det inte skjutits något, får väl se i kväll om det blir något då.


Ska berätta lite om min och Emilys tur till Malmö. Vi började med att åka ut till Segevång där jag är uppvuxen, jisses vilken skillnad sedan jag bodde där. Inte så mycket på husen, men allt runt omkring, glad att jag inte bor där... Sen var vi och kikade lite uppe vid Kirseberg, jag gick högstadiet på Kirsebergsskolan, när jag var 17 flyttade jag hemifrån upp till Kirseberg, på Solgatan, men där var husen helt ombyggda, så det såg inte alls ut som när jag bodde där.

Men miljön var den samma J Är nog en backa tös i hjärtat, alltid älskat området Kirseberg.

När vi gick uppe vid Solgatan började det SPÖ regna... jag menar verkligen Spö regna! Vi skulade och sen tog vi bussen upp på stan, Em ville gå på det nya köpcentrat Galleria Entré så det gjorde vi.

Där är massor med trevliga affärer så det blev lite shoppat, jag hittade perfekta presenter till Olivia och Mattis döttrar :)

Några presenter till Natalie och en liten sak även till Chris! Och sen shoppade jag lite till mig själv med :)

Där är ju många affärer att välja på ...Brothers & Sisters, Dressman, Esprit, Gina Trikot, H&M, Kappahl, Lindex, MQ, Vero Moda, Guldfynd, Ur & Penn, Hemtex, Lagerhaus, Telia, Teknikmagasinet, Intersport, Hemköp, Apoteket. och fler där till.


Där är ett ganska stort urval av restauranger: Mediterranian Steakhouse, Le Quattro Stagione, Lailah Meze Lounge, Spicy and Tasty, Lilla Japan, Wok Kitchen, Curry Republic, Sunset Boulevard, Burger King.

Men vi saknade bra café... fanns i stort sett bara Waynes coffee house. Inte för att det är dåligt, men man vill ha lite fler valmöjligheter.


Men vi hade en helt underbar dag jag och Em, nästa gång hoppas jag att Natti har lust att åka med.


Men nu ska jag fålla mina gardiner ... och fixa till lite här hemma.
Det kommer att bli så bra :)

Tjingeling

   
Segevång

 
Kirsebergs kyrka

  
Fika dags :)


Kommentarer
Postat av: Kicka

Myssss!!!

2009-08-16 @ 16:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0