En bra dag trots allt...


Det har varit en riktigt bra dag trots lite missöde och ilsk dotter!

Sov inte så värst länge, vaknade redan vid 7 men låg för en gångs skull kvar i sängen och njöt av att vara ledig. Var bara uppe och tog min medicin, längtar tills jag slipper kortisonet!


Gick upp vid 10 och kokade kaffe och landade mig på trappan där ute och njöt av det vackra väder och fåglarnas kvitter, satt och kikade på vår knäppa katt som var på jakt efter en ekorre ... tji fick hon!


Plockade lite här hemma och fixade undan en del... och sen var det dags att ge sig på ... Gardinerna! Alla som känner mig vet att jag hatar allt vad handarbete är, och det inkluderar symaskiner!

Men men , skam den som ger sig... här skulle sys! Och vad händer??? Jo allt fastnar med sånt där tjusigt fågelbo där under tråden sitter... gissa om jag svor?

 Fick tills slut loss det... men då hade jag lugnat ner mig genom att baka pannkakor till Lunch ..haha! Jag är nog allergisk mot handarbete.. Kallsvettas och blir illamående!


Men allt blev bra till slut!

Tog en tur upp till Jenny i Uggle-huset, behövde komma hemifrån en stund... hade då haft min "lilla dust" med dottern angående piercing!

Gunsan var hos Jenny när jag kom dit! Stannade bara en liten stund, cyklade sedan upp till byn och handlade juice, Emily jobbade, så jag passade på att prata lite med henne. :)


Får väl se om vi kan träffas någon dag i veckan annars blir det på lördag :)

Vi är bjudna till Lasse och Anneli på grillkväll. Mysigt!


Har varit flitig och fixat Pizza till middag till mig och Natti, mumsigt blev det!

Sen var det bara att ta tjuren vid hornen och fortsätta med gardinerna!

Men jag blev klar och resultatet kan ni se lite längre ner i bloggen.


Tror jag ska krypa upp i soffan och titta på film, är ju ledig i morgon och på tisdag.

Så det betyder sovmorgon :)

Tjingeling och Natti natti


 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jo visst är de bara bra med mig. hur e det med er da? får komma ner nu i höst varit lite dåligt med de nu.. lixom igen tid över:)

2009-08-17 @ 06:17:29
URL: http://lattejohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0