Med vänlighet kan man komma långt

Med omtänksamhet kommer man längre.
Hur svårt är det egentligen att göra något för en annan person utan att man måste ha något i gengäld?
Jag skulle aldrig ens tänka tanken, hjälper jag någon på ett och annat sätt är det för att jag vill.
Men sen har det faktiskt hänt att jag känt mig utnyttjad... mot min vilja.
Alltså jag ville ju hjälpa personen, men vissa ger man lillfingert och de tar hela handen, eller ännu värre hela armen!
Usch och fy...
Jag hjälper gärna mina vänner. Vill finnas där för dem. I ALLA väder.
Men de sista åren har jag upptäckt hur många ytliga personer det finns.
Dom menar inte vad dom säger, snackar skit bak ryggen på en.
Vill man umgås med sådan? NEJ!
Jag har de senaste 15 åren sållat mycket bland folk jag umgåtts med, för det kan va att de gör mig ledsen, besviken eller jag känner mig utnyttjad!
Jag är en omtänksam person och väldigt blå ögd (säger Chris)
Men jag vill tror gott om folk.
Jag ger heller de en "benefit of the doubt" än tycker som någon annan för det har dom sagt, att den personen är!
Och varför är vi så förbaskat stela i detta landet, går man ut på krogen så är det som kom inte nära, detta är mitt gäng här sitter vi, istället för att våga lära känna nya personer och låta de slå sig ner.
Nej var mer öppna, snälla, omtänksamma och ge någon ett LEENDE!
Det är faktiskt något jag önskar mig i julklapp!
Hua vad djupt detta blev :)
Men tack alla er som jag räknar till mina vänner, Tack för att ni finns! Älskar er!
Men nu är det dags att sova!

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag förstår precis vad du menar!

Jag har väldiga bekymmer med mitt magsår just nu så det är därför som det blir så dåliga uppdateringar

Tack så mycket för din omtanke!



Massor av kramar

2009-12-15 @ 00:33:48
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0