Längtar längtar längtar! ~ I long...



Längtar längtar och längtar... en dag kvar! Sedan SEMESTER! Ska bli så skönt! Har 29 grader på jobbet så det är olidligt att jobba... tur vi har schysta chefer som handlar glass... vad gör inte en iskall Piggelin för en kvinna :P Fats dom tyckte inte det va glass...men jag och Chrisse njöt av våra piggelin medan dom andra käkade Dajmstrutar ... hihi.


Handlade mat på väg hem... glömde ju att ta upp kött ur frysen som vi skulle grilla i kväll.


Det blev karré, korv, sallad och potatissallad, och en iskall cider till det! Mumma!

Tur jag hade handlat mycket för Henke och Jennie var med här och käkade :P Visst är det bra med framförhållning ... Natalie är hopplös när det gäller det!


Nu spelar Chris, Henke, Natti och Jennie badminton... och strax ska vi fika.

Nice :)

Vi har så varmt här hemma... tänkte gå ner och ta ett dopp men det är alger i vattnet så jag avstår!

Hoppas det börja blåsa utåt snart! Och lite regn och åska hade inte skadat...


Men nu... Fika!

Tjingeling!



I long... one days left! Then VACATION! It will be so good! We have 29 degrees at work so it is excruciating to work ... Fortunately we have nice managers who buy us ice cream ... what do not a gelid Piggelin do for a woman: P But they did not regard it to be ice cream ... but I and Chrisse enjoyed our piggelin while they others eat ice-cream cones... hihi.


Purchased food on the way home ... of course forgot to take meat from the freezer as we would a barbecue tonight.

It was loin of pork, sausage, salad and potato salad, and an ice-cold cider to it! yummi!
Fortunately I had bought very much for Henke and Jennie was here and eat: P ...Sure, it is good to look ahead... But Natalie is hopeless when it comes to that!


Now is Chris, Henke, Natti and Jennie playing badminton ... and we are just about to have a snack.
Nice :)

We have been so hot here at home ... thought we should go down and take a dip but it is the algae in the water so I abstain!

Hope the wind turns, and it start to blow outwards soon!
And a little rain and thunder had not done any damaged ...

But now ... coffee break!
Over and out!


Kommentarer
Postat av: Krizza

Kul att du hittade min blogg... Det är bara bra med mig. Önskar jag hade ledigt så jag kunde vara ute i solen mer.

2009-07-01 @ 22:48:57
URL: http://ladymystery.blogg.se/
Postat av: Lisa

Piggelin är en av mina favoritglassar. Hoppas du får en skön semester med mycke sol. Fast en glass på Glassbåten är den absoluta favoriten. Det är en nackdel när stugan ligger så nära .. Ha en bra dag.. Kram Lisa

2009-07-02 @ 07:08:38
URL: http://www.metrobloggen.se/let
Postat av: Maya

Vi har inte så när till Galssbåten, men cykelavstånf..men däremot till ottos :P 1000meter.... hihi.

2009-07-06 @ 10:36:55
URL: http://mayashideout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0