Äntligen ~ At last!


Åhh äntligen tisdag! Idag kommer våra kära vänner Stefan, Linda och Thomas!

Ska bli så roligt!

Thomas lär väl strax åka ifrån Esbjerg i Danmark... är ju en liten bit.

Linda och Stefan har med en bit att ta sig... hihi... men är i alla fall i landet!

Husvagnen är fixad och "gäststugan" Natalie är rar och lånar ut sitt hus ett par dagar i alla fall... hon ska ändå va hos sin kompis!


Vilken underbar dag vi hade i går! Jag var i stan en runda... Chris började ju sin semester idag, och då är det väldigt viktigt att vi firar in den med något speciellt ...hihi.

Så jag var och handlade en 16-årig Lagavulin men jisses vilket pris... men kollade på bordershop, och det är inte billigare där.

Svenska kronan är så svag så det är hemskt!

När jag var i stan susade jag runt lite affärer med... hittade en kavaj och en tröja... så nice!

Hittade några blommor med, eller jaja... hittade kanske inte med torget DROG mig dit!

Skämt åsido... jag var tvungen att byta ut ett par, när det regnade i lördags morse slogs flera av mina blommor sönder totalt.

Måste ta en tur till upp på torget, ska ha lite fler perenner.

Kunde ju inte bära mer.

Men jag hann även med en tur till Catwalk och trimmade luggen... hihi, Så nu ser jag ut igen!

Gjorde lite nytta med... putsade fönster på altanen så man ser ut genom dem :P

Sen sopade jag uteplatsen och då fick jag spatt! Flygmyrorna anföll! Fram med myrr och till attack! Sen var det bara att sopa ihop liken.

Men nu börjar det bli frukost dags :P

Tjingeling!


 


Ohh finally Tuesday! Today, our dear friends Stefan, Linda and Thomas are comming!
Should be so much fun!
I think Thomas is on his way from Esbjerg in Denmark ... is a bit to travel.
Linda and Stefan have a bit to get here too... hihi ... but in all cases they are in the country!
Caravan is in order and the "guest cottage" Natalie is sweet, and lends her house for a few days... she is with friends right now!

What a wonderful day we had yesterday! I was in town for some shopping... Chris began his holiday yesterday, and then it's very important that we celebrate it with something special ... hihi.
So I was out bought a 16 year old Lagavulin but Jesus what a price ... but I looked at the border shop, and it isn't cheaper there.
Swedish krona is so weak, so it is terrible!
When I was in town I went to some nice shops too... I found a jacket and a sweater ... so nice!
Found a few flowers, or ok... found may not be the right word... but I get pulled there by some magic power!
Joking ... I had to replace a couple of my flowers, when it rained on Saturday morning there was some of my flowers that got broken.
Must take a trip later this week to the square, to have a few more perennials.
Couldn 't carry more yesterday.
I went to Catwalk and trimmed my bang too ... hihi, So now do I look again!
Did a little housework ... I cleaned the windows on the terrace so now you can look through them: P
Then I swept our patio and then I went crazy Flight ants attacked! Got some pesticide, and to attack! After that it was just sweeping up the bodies.
But now, time for breakfast:P
Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0