New plants... Nya planter :P


What a day!
Rain and sun! Keep your fingers crossed that it wont rain tomorrow!
I were shopping after work today, and what happened?  ... they stood outside and sold flowers (Interflora) couldn't just pass by them...So I bought two pink lavender and three summer dahlia, and three small Petunia.
So nice! After we had eaten, I get impatient, Have to get them in some pots and now is all planted:)
Now I relax with my book and read a little until the laundry is ready to be hung!
Over and out!

   

   
Vilken dag!
Regn och sol om vart annat!
Håll tummarna för sol i morgon! Var och handlade mat efter jobbet och vad hände då?
Jo... dom stod utanför och sålde blommer (interflora) Kunde ju inte bara gå förbi... blev två rosa lavendel och tre sommar dahlior, och tre små petunior.
Så nice!
Efter vi hade ätit så kliade det givetvis i fingrarna, och nu är allt planterat :)
Nu ska jag koppla av med min bok och läsa lite tills tvätten är redo att hängas upp!
Tjingeling på er!

 
Lavender ~ Lavendel


Kommentarer
Postat av: Anneli

Oooo vad fint!!! Rosa lavendel, har jag nog aldrig sett, men den blir nog urtjusig!

Tur du hade plats över i dina rabatter för några plantor till!

Kramiz

2009-06-03 @ 21:46:07
Postat av: Marie Charlotte Gren

Såklart det stod Maya på dem!!

Lyllos dig, rosa lavendel. Gissa om jag blir avundsjuk, som fortfarande ej lyckats fånga vit lavendel. Nu har jag en sak till på önskelistan.

2009-06-03 @ 22:24:12
Postat av: Tina

Jag har aldrig sett rosa lavendel........har vit......ska kolla inne i stan på lördag om de har.

Toppensnyggt du har det med dina rabatter och krukor, visst är det underbart att plantera....:)

2009-06-04 @ 07:39:03
Postat av: Maya

Vill ha vit Lavendel jag med, Tina kanske kan ta lite frö till oss :P

Ser fram emot att den rosa ska blomma.

Äslakr att plantera, men det har ni säkert märkt :P

Kramar till er alla 3!

/Maya

2009-06-04 @ 08:11:48
Postat av: Kicka

Du är sååå dutti!!! Fick en pelargon från SAN REMO av en vän här om dagen ,, ska plantera den,,, den är så fin när den blir stor!! Kram i massor vännen,,, jag är så glad att du finns!!! morron kaffe utan dig GAUR ENTE!! ;0) kram

Postat av: Petra

Du har en så fin trädgård.

Så vill jag ha det när mina hundar slutat gräva överallt, hehe...

2009-06-05 @ 09:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0