Soon Midsummer ~Snart Midsommar



Oh what I have been tired today... and my back has been sore and an elbow that has hurt!

But feel a little better right now, but woke up with pain throughout the body, including headache ...

Glad I'm going to the doctor tomorrow, maybe he is able to solve what's the problem with my back!


And it was not better when I got to work, and it appears that two of my colleagues are sick... *sigh*
But I have survived this day *smiles*
The planning for midsummers eve is still going on, have to find out so no one is allergic, and that the eat everything I serve. Or almost!


But it's fun, it was a really long time ago since we met Linda N, have just talked on msn and at the phone. Wiro was here in the spring so it's not so long ago. But still misses her!

Tomorrow, I will prepare the herring and bake some.

I'm a little strawberry-dependent so the cake must contain strawberries!

Found some good recipes that I'd like, well have to see what it will be.

Linda L recommended a herring recipe and I need to test it ...


Thinking a bit on what to serve when they come on Thursday ... Linda has a completely wonderful recipe for Pork tenderloin with tarragon and apple, maybe it will be that!

What do you have on the midsummer table?

A must here is the archipelago herring, egg, new potatoes, sour cream, chives and kavring and of course strawberries for dessert. Then there are some other things and goodies and certainly more kinds of herring.

Natalie want my meatballs so I will make a bunch of them.


But we are beginning already in the morning with croustade with seafood salat and caviar and strawberries and champagne, so yummi!

For coffee, it will be strawberry cake of some sort, it's the one I keep on looking for, anyone have a good tip? gladly  something different.

Then we finish with a little roast, this year it will be Chili marinated wild boar and Pasta with kidney beans and feta cheese and avocado.


Today I will clean the caravan and put some clean sheets in the beds.

Natalie should make some dinner today, she only forgot to take up the chicken from the freezer...so it had to be grilled sandwiches instead. Tasted great!

Hihi ... well let see what it will be tomorrow. I am not working then, but going to town and to the doctor as I said! But now cleaning time!

Over and out!


Usch vad trött jag varit idag... och en rygg som krånglar och en armbåge som gjort ont!

Men känns lite bättre just nu, men vaknade med värk i hela kroppen, även huvudvärk...

Skönt jag ska till läkaren i morgon, kanske kan få bukt med det!

Och inte blev det bättre när jag kom till jobbet, och det visar sig att två är sjuka... *suck*
Men jag har överlevt dagen *Ler*
Planeringen inför midsommar håller på än, måste ju ta reda på så ingen är allergisk eller att det är något dom inte äter.

Men det ska bli så kul, det var jätte länge sedan vi träffade Linda N, bara pratat på msn och i telefon. Wiro var här i våras så det är ju inte så längesedan. Men saknar henne ändå!


I morgon ska jag fixa sillinläggning och baka lite.

Jag är ju lite jordgubbs beroende så tårtan måste innehålla jordgubbar!

Hittat några goda recept som jag kan tänka mig, får väl se vad det blir.

Linda L rekommenderade en sillinläggning som jag bara måste testa...

Funderar lite på vad vi ska bjuda på när dom kommer på torsdag... Linda har ett helt sjukt gott recept på Fläskfilé med dragon och äpple, kanske blir det!


Vad har ni på era midsommarbord?

Ett måste här är skärgårdssill, ägg, nypotatis, gräddfil, gräslök och kavring och givetvis jordgubbar till dessert. Sen finns det ju lite annat smått och gott med och givetvis fler sorters sill.

Natalie vill ha mina köttbullar så det får jag göra ett gäng med.


Men vi börjar ju redan på morgonen med krustader med ishavsröra och caviar och jordgubbar och champagne, så mumsigt!


Till kaffet blir det jordgubbstårta av någon form, det är den jag håller på att leta efter, någon som har ett bra tips? Gärna något annorlunda,


Sen avslutar vi med lite grillat, i år blir det nog Chili marinerat vildsvin och pastasallad med kidneybönor och fetaost och avokado.



I dag blir det att städa husvagnen och ren bädda där så där är fräscht.


Natalie fixade middagen idag, fast hon glömt ta upp kycklingen, blev varma mackor. Gottigt!

Hihi... får väl se vad det blir i morgon. Jag är ledig i alla fall men ska till stan och på läkarbesök som sagt!

Men nu städdags!
Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, trevligt med midsommar när man får äta gott o mysa i familjens sköte. Jag hinner också med det en stund ska sen jobba natt men det är bra det med för då får jag lite pengar :)

2009-06-16 @ 15:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0