Änglavakt

USCH USCH USCH!
Idag ringde mobilen innan klockan 8 på morgonen, i andra ändan hör jag min dotter gråta hysteriskt! Hon har kört av vägen och voltat med bilen. Som tur var hade andra trafikanter stannat och hjälpt henne och ambulans och bradkår var på väg!
Jag bara kastade mig på telefonen igen och fick tag hennes sambo och vi åkte iväg till akuten!  
Usch vad tiden kan gå långsamt och det tog en hel evighet innan vi fick träffa henne, läkarna skulle kolla henne först!

När vi äntligen fick komma in till henne kom en läkare och mötte oss och förklarade läget, hon har nackont, ryggont och ont i ett knä.  hon skulle vidare på datortomografi och vanlig röntgen.
Gud vad härligt att får se henne och att hon inte var allt för illa tilltygad.

Det blev en lång väntan på alla läkare och röntgen, hon började få ont i magen så då kom ännu en läkare.
Men efter någratimmar hade dom kollat igenom hela henne och hon hade lite skärsår från glas splitter och en massa blåmärke och ont i nacke och rygg. Huvudvärken hon har är från hjärnskakningen.  Men fick i alla fall åka hem.
Nu har jag bäddat ner henne på hennes soffa med hennes sambo är och handlar.
Och nu ska jag fixa lite mat till henne!
Så lycklig och glad att hon är så gott som oskadd. Älskar dig Em!

Bilen blev skrot! .... ska tilläggas, glad att det är bara materiella saker som gick åt skogen.



Bilden är från Kristianstadsbladet.se

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fyyyyyyyyyyyyyyy vad hemskt!!!!

Men skönt att det gick bra för henne i alla fall.

Pyssla om henne och ge en liiiiten bamsekram från mig.

Och som sagt...bilen är bilen...det finns massor av bilar men bara en av din dotter.



En kram till dig med förstås.

2009-03-24 @ 17:13:39
Postat av: Ejris

åh så skönt det gick så bra=) Stor kram vilken chock det måste vara att få ett hysterisk telefonsamtal o innan man vet nått....HUA

2009-03-24 @ 18:15:51
URL: http://ejris.blogspot.com/
Postat av: Rille

Hälasa Em och alla andra.

Ta hand om er.

2009-03-24 @ 22:13:40
URL: http://rilleros.blogg.se/
Postat av: Kenneth

Gud så skönt att allt ändå gick så pass bra.



Tänker på er och hälsa dotra



Kram linkan-gänget

2009-03-25 @ 07:50:16
URL: http://www.theforgottensouls.se/news.php
Postat av: Linda

Nej men fy. Vilken tur i oturen att det gick ok med Em.



Kramar till er.

//Linda

2009-03-25 @ 13:43:30
URL: http://lillapluffs.blogg.se/
Postat av: CJ

Som sagt, så hoppas att hon inte fick något i nacken eller ryggen nu bara. Och tur att det inte blev allvarligare. Hälsa. /CJ

2009-03-25 @ 16:27:21
URL: http://www.carljoel.com
Postat av: Marianne

Änglavakt är bara förnamnet... Även om situationen är hemsk så tänker jag att det var en himla tur att hon fick tag på dig med telefonen så snabbt... Du kunde åka och finnas där för henne när hon behövde dig. Det gav henne säkert tröst att få veta att du var på väg så att hon inte kände sig så ensam mitt i det otäcka. Sköt om er båda två. Kram.

2009-03-27 @ 08:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0