Vad läser ni för något?

Jag är en lite "periodare" när det gäller att läsa... blir väldigt mycket på sommaren så nu är det dags att hitta lite nya böcker!
Just nu håller jag på att avverka sista av Stieg Larssons triologi om Journalisten Mickael Blomqvist & "hackern" Lisbeth Salander.

Alla tre är otroligt bra!

Jag har även avverkat Dan Browns böcker som jag sträk läste :P suveräna!


En annan författare jag är väldigt förtjust i och varmt rekommenderar är Janet Evanovich, dom är skrivna på ett mycket underhållande sätt och det är många skratt, längtar tills nästa boken när man läst ut den sista.
Det är en hel serie om en bountyhunter som heter Stephanie Plum och hennes galna släkt och snyggingarna Ranger och Morelli som hon har svårt att välja mellan...
Detta är bara en av ett helt följe böcker! Läs dem!

En annan författarinna som jag gillar är Kelley Armstrong.
Men har bara hittat 2 böcker utgivna på svenska av henne och det är Biten och Märkt


Lisa Marklunds böcker gillar jag med... oavsett vad som skrivets om henne om Mia bokenså är hon en otroligt bra författar och man blir verkligen uppslukad av dem!
De två jag läste senast av henne var Nobels testamenste  
Och Livstid.

Så nu är frågan, vad ska jag ge mig i slag med nu?
Måste hitta något bra att läsa när jag läst ut Luftslottet som sprängdes. Har ju inte så många sidor kvar!
Kanske ni har några tips!?
Tjingeling för nu!

Kommentarer
Postat av: Anna (anluk)

Jag älskar att läsa och läser mängder, men är som du periodare. Kan rekommendera: Dödergök (kommer inte ihåg författaren), Viveca Sten - I de lugnaste vatten, Mons Kallentoft - Sommardöden och Midvinterblod, Camilla Läckbergs böcker är riktigt bra likaså Anna Janssons, Martina Haag - I en annan del av Bromma, I tusen strålande solar - Kaled Mohammed (eller något sånt - en av de bästa böcker jag läst), Viveca Lärns böcker om Saltön, Håkan Nesser- Människan utan hund mfl, Mari Ljungstedts böcker, Johan Theorin - Skumtimmen och Nattfåk. Nä nu får jag nog sluta men där fick du några tips.....

2009-03-28 @ 16:21:10
Postat av: Maya

Kanon, många tips :P Tack Anna

2009-03-28 @ 17:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0