A day off from work :) ~ Ledig dag :)


Last nighet we had the worst thunderstorm here :S
But this morning the sun was shining again :)
Oh, what a day this been!
I'm finally back after a long shopping round with Emily. Thank you sweetie! I love you!
I found a lot of fun things, bought a blouse, and a coat. A parasol and two parasol feets.
A flower, a Calla ... is so beautiful! And some more stuff.
Brought home to Emily's mother-in-law and bought egg and new potatoes, Yummy! Had bought a sweet flower to Anneli and Lasse:) They are always so considerate, so I wanted to please them a bit!
Then, we have been at Systembolaget and purchased two bottles of rosé wine and some beers.
Here in Sweden they sell Wine and Spirits and Strong beer in special stores, the state own this stores. Not in ordinary supermarkets or special liquor stores but only in one place, Systembolaget! A little bad, actually. I think that wine and beer should supermarkets received dispensation to sell to people. They could apply for exemption.
I love Denmark, quite wonderful to be able to go into the supermarket and buy some wine for dinner!
What do you think?
Any case I'm finally at home, and will shortly begin by noon, Friday pork chops, a favorite dish here:)
Perhaps it will be a movie night, in all cases, it will be a cozy evening with my partner:)
Have a wonderful Friday evening!



I går kväll och i natt har vi haft det värsta åskväder på länge!
Men i morse sken solen igen :)
Åh, vilken dag jag haft!
Jag är äntligen tillbaka efter en lång shopping runda med Emily. Tack hjärtat! Jag älskar dig!
Jag hittade en massa roliga saker, köpte en blus och en jacka. Ett parasoll och två parasoll fötter.
En blomma, en Calla ... är så vackert! Och lite mer saker.
Körde hem till Emily's svärmor och köpte ägg och färskpotatis, Mums! Hade köpt en söt blomma till Anneli och Lasse:) De är alltid så omtänksam, så jag ville glädja dem lite!
Sedan har vi varit på Systembolaget och köpt två flaskor rosévin och några öl.
Här i Sverige de säljer vin och sprit och starköl i särskilda butiker, staten äger butikerna. Inte i vanliga livsmedelsbutiker eller speciella spritbutiker men bara på ett ställe, Systembolaget! Lite dåligt, faktiskt. Jag tror att vin och öl ska stormarknader fått dispens att sälja till folk. De skulle kunna ansöka om tillstånd.
Jag älskar Danmark, helt underbart att kunna gå till snabbköpet och köpa lite vin till middagen!
Vad tycker du?
I varje fall är jag äntligen hemma, och kommer strax att börja med middag, fredag kotletter, en favoriträtt här:)
Kanske det blir en filmkväll, i alla fall kommer det att bli en mysig kväll med min sambo:)
Ha en härlig fredag kväll!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0