New day, new opportunity's ~ Ny dag nya möjligheter!



New day, new opportunity's.

It's very important to don't forget that everything is possible.


I have not been feeling quite well, I'm a bit worried about the cyst the found and to be quite  honest I been feeling anxious about it.

I got rather upset that the physician haven't done anything before.

I have almost lost my taste buds and my sense of smell, first then he acted and made a medical examination.

And that was after my skin therapist started to question why my medication didn't work.

Because, that medication I have for my skin disease should make some relieve in the nose area to.

I'm very nasal when I talk and that I should not be!

But I can't do anything about it, just wait for the doctor's appointment.

... life goes on... I can't give up!



But after all it's been a lovely weekend and time off from work.

We have done a lot in the garden and I have been spending time with me daughters and Chris.

And that is the things that I really enjoys to do.


Today It will be work and no play!

Have to get to the marker after work an buy some plants for my pots :P That I enjoy.

Then make dinner and do some gardening, Chris is working late today.

So only me and Natalie for dinner J I think I will do some hamburgers with root vegetables and potatoes.

Hmm.. perhaps of ground wild boar meat. Yummy!

You are a lot of people that is in here reading, it would be nice if you leave a comment J

Have a nice day.




Ny dag nya möjligheter.

Det är väldigt viktigt att inte glömma att allt är möjligt!


Jag har inte mått så bra, oroar mig lite för cystan dom hittade. Och ska jag vara ärlig så är jag bekymrad.

Jag är ganska upprörd av att läkaren bara ignorerade problemet innan.

Jag har nästan tappat hela luktsinnet och mina smaklökar fungerar inte heller som det ska.

Det var först sedan hudläkaren påpekade att hon tyckte det va oroande att min medicinering inte hjälpte.

För även den medicin jag äter mot min hudsjukdom borde hjälpa till mot det i näsan.

Och jag borde inte va så nasal när jag pratar.

Men jag kan inte göra något mer än att vänta på remissen från öron -näsa -hals.

...livet går vidare... Kan inte ge upp!



Men trots allt har den varit en underbar helg och ledighet.

Det har blivit mycket gjort i trädgården och jag har umgåtts med mina döttrar och Chris.

Och det är det som jag verkligen uppskattar att göra.


Idag vill det bara va en massa jobb, inget kul...

Måste till torget efter jobbet och köpa lite plantor, och det gillar jag.

Sen blir det matlagning och trädgårdsarbete, Chris jobbar sent idag.

Så det blir bara Natalie och jag som ska äta middag J Kanske göra lite pannbiffar av malet vildsvinskött med rotsaker och potatis. Mums!

Ni är många som är här inne och läser, hade varit kul om ni skrev en liten kommentar när ni varit här.

Ha en härlig dag.

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Marie Charlotte Gren

Kära du,

Ta ej ut ngt ev elände i förskott! Gäller ha energibuffert att ta av till tråkiga dgr. Keep my thumb for you.

2009-05-25 @ 08:50:17
Postat av: Ejris

åh det lät gottigt nåja vildsvin ahr ajg inte varesig köttfärs eller nått men får fundera bara ajg o ungarna som ska ha mat idag....

Vi ahr köpt massa jord i dag till min lilla odlingslåda....10 påsar jort + 3 påsar kodynga blir mumma för det som ska ner i jorden sen:P

Kramis

2009-05-25 @ 12:27:47
URL: http://ejris.blogspot.com/
Postat av: Malin

Ja, jag är ju en av dem som läser! :) Lät gott me maten! Ha det gott o hälsa hem! Kram Malin

2009-05-25 @ 14:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0