Plants... and more plants!.. ~ Växter och lite fler växter...


Today I have had a nice day, but I'm a bit sad.
Chris shall work away this summer... but not the entire summer! That I'm happy about!

It's because  they are building  a bridge and they are going to place together it at the location there it will stand.
And when do you think they are going to do that??? When I have my vacation and when Chris should had his vacation! Chris will be out of town... beacuse his is building a bridge! ...Some things suck!

I had hoped that we should have a long nice vacation together.

Maybe we can go away for a weekend or so... have to se.
We have some other stuff planned so, I won't give up!


But I can't be in the sun anyway. So I have to find out something else to do this summer... read, paint, go to the museum...hmm..

I have to try to get me a new hobby I think!  I might start to write again, it's a couple of years since I wrote anything specific.

It's only for my eyes, but sometimes I feel like a new person when I have make a short story  And that's nice.

Dinner is in the oven right now, and all the plants i bought is out at the patio :)
I had to have some strawberries for dessert too :P

I will plant everything after we have had some dinner.


Maybe I take some pictures to of the plants, have to find out their english namns too...hihi, Kicka! Where are you when i need you *Smile*  Over and out!


Idag har jag haft en trevlig dag, men jag är lite ledsen.
Chris skall arbeta bort denna sommar ... iofs inte hela sommaren!

Det är så att dom håller på att bygga en bro och de kommer att sättas ihop på den plats där den kommer att stå. Och när tror ni att de kommer att göra det??
När jag har min semester och när Chris borde haft sin semester! Så Chris kommer att vara bortrest ... eftersom han håller på att bygga en bro! ... Vissa saker suger!

Jag hade hoppats att vi skulle ha en lång trevlig semester tillsammans.

Vi kanske kan åka bort en helg eller så ... måste se vad vi kan hitta på.
Vi har några andra saker planerade så kommer jag inte ge upp så lätt!


Men jag kan ändå inte vara i solen. Så jag måste hitta på något annat att göra i sommar ... läsa, måla, gå på museum ... hmm ..

Jag måste försöka hitta en ny hobby jag tror! Jag kan börja skriva igen, det är ett par år sedan jag skrev något sist.

Men det jag skriver är bara för min egen del, ingen som får se det, men ibland känner jag mig som en ny människa när jag gör en novell Och det är riktigt trevligt.


Maten är i ugnen, och alla de växter som jag köpte är ute på altan:)
Jag var bara tvungen att ha några jordgubbar till efterrätt också: P

Jag ska ut och plantera allt efter vi har ätit middag.


Jag ska ta lite bilder av växterna med när jag är klar. Men måste ta reda på deras engelska namn med ... hihi, Kicka! Var är du när jag behöver dig!? * Ler *
 Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Annika H

Hej Maya! Var nyfiken på bloggen så här är jag nu. :) Vad duktig och ambitiös du är som bloggar på både svenska OCH eneglska!!

Ha det gott.

Kram Annika H

2009-05-25 @ 20:33:23
Postat av: Kicka

OOOO Saknade du mig,, men gumman da!!! dutti du är som planterar oo såå... ja vill ja me,, men orkar inte gräva!!!Vi kan prata destomera ida!!

Kramen på dig vännen,,,inte kul närgubben jobbar borta men vad gör man??? Gör de bästa av situationen!! KRAM!!!

2009-05-26 @ 08:18:59
URL: http://mammabearshideout.blogg.se/
Postat av: Kicka

KRAM igen bättre med denna länk

Postat av: Linda

Men vad trist att Chris är borta på din semester! När ska du vara ledig? Är han hemma på helgerna?

Jag och Stefan skulle så gärna komma ner och träffa er.

2009-05-26 @ 10:30:39
Postat av: Anna

oj vad trist att inte vara tillsammans på semestern :(

Vart ska han bygga en bro?

hälsningar Anna

2009-05-26 @ 12:41:42
Postat av: Maya

Linda:

Chris kommer va hemma på helgerna är det sagt i alla fall så vi får hoppas på det, vi får 2 veckor ihop...

Och ni är Sååååååååååååååå välkommna :)



Anna:

Tror den ska vara i Ängelholm om jag inte minns fel. Vem vet, jag åker kanske dit och hälsar på :P



Kicka:

Du är ett levande uppslagsverk...hihi, amerikanska som du är :P

Skarttar för mig själv när jag ska formulera mig för jag vet ju att ni skriver annerlunda än engelskmännen med :)

Men du är Guld värd! Love ya honey.



Annika H:

Jätte kul att du kikade in.

Hur är det med dig annars, var ett tag sedan vi snackades vid :) Men du verkar ha landat med båda fötterna på jorden igen :P

2009-05-26 @ 12:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0