Small things- Dom små sakerna...


Good morning!
Now is the first day of this week to an end ... and now it's Tuesday. Time is running from me. We want to get so much done.
But not always easy all times.
We are tired when you come home from work, then you should cook, wash, and perhaps clean the house. It's the same old story. But what is it that makes you continue? Day in and day out?
What is your motivation?
I think that is my happiness, or sense of happiness to get something done!
And that is appreciated by someone else. And above all to help one with everything.
The small things, you do for each other. Get a cup of coffee to his sweetheart or daughter ...
Or you get coffee in bed, AND it's NOT your birthday. It is a wonderful feeling, when someone does something for you!
These things make me feel good ... the small things.
Now it's just time to go to work, wish everyone a wonderful day.


God morgon!
Så var första dagen i denna veckan avslutad... och det är tisdag. Tiden går fort. Man vill hinna få gjort så mycket.
Men inte alltid lätt alla gånger.
Man är trött när man kommer hem från jobbet, sen ska man laga mat, tvätta och kanske städa. Samma visa varje dag...
Men vad är det som gör att man fortsätter? Dag in och dag ut?
Vad är din drivkraft?
Jag tror att min är lycka, eller känsla av lycka att få något gjort!
Och att det uppskattas av någon annan. Och framför allt att man hjälps åt med allt.
Och de små sakerna, man gör för varann. Hämta en kopp kaffe till sin älskling eller dotter...
Eller man får kaffe på sängen, utan att det är din födelsedag. Det är en underbar känsla, när någon gör något för dig!
Det är sånt som får mig att må bra... dom små sakerna.
Nu är det strax dags att gå till jobbet, önskar alla en underbar dag.
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Ja du det är förunderligt att man kliver upp o fortsätter vissa dagar, drivkraften var kommer den ifrån. Det är nog som du säger det positiva i livet får en att fortsätta. Hos mig är det nog kärleken till mina barn och kärleken till livet som gör att jag fortsätter o kliva upp :)

2009-05-12 @ 07:02:57
URL: http://kenrot.blogspot.com/
Postat av: Kicka

SÅÅ MYZIGT de e när nån går upp för en annan,,, o fixar de dära... Göttit!!!

KRAM!!!!

2009-05-12 @ 07:08:38
Postat av: Petra

Ja, jag har också funderat på vad det är som gör att man orkar fortsätta.

För mig är det nog "det lilla" som gör stort underverk och inte att förglömma "det stora i mitt liv", min man och lilla dotter.

Kram

2009-05-12 @ 10:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0