Thank you! ~Tack!


Thank you sweet Marie Charlotte for your lovley email in my inbox when I got home, you are so considerate!
You are probably one of the sweetest  people I met! And you have always a lot of wise things to say!
You are so sweet!
Otherwise, the days have been very busy!
It was very nice to come home to serenity ... until I opened the front door and a lot off nice came from the tv (it is closed now) I am definitely not a TV person .. hihi, a computer person ... Yup! It's me .. I sit in front of a computer whole days on the job I count and make orders and purchase etc ... then when I get home I sit down at the computer again ... then check e-mail, read news while the coffee getting ready.  Then, it's time for a walk in the garden, must see if any flowers have start to blossom:)
Then it's time for making dinner, laundry, cleaning etc..
And today, I will conclude with the planting of flowers:)
The best part of it was that I enjoyed it so much. The stillness here, only birds receipted ... they croak a bit when Missy (our cat) walked past them .. haha.
But otherwise it was soo serene.
Then it started to rain... I have a little creep-in where I have all my planting things:) And there is also a place to stand and planting, add some pictures of it!
Now I have just taken a shower and put on a pot of strawberry-rhubarb cream on the stove.
So should I just take my new Journal, Tara, and read a little!
Over and out!

   
   
 

  
 
 
 
 

Tack snälla Marie Charlotte för ditt gulliga mail i min inkorg när jag kom hem, det värmde massor!
Du är nog en av de gulligaste personer jag träffat på! Och alltid en massa kloka saker att säga!
Gulliga dig!
Annars har dagen varit väldigt hektisk!
Var väldigt skönt att komma hem till lugnet... tills jag öppnade ytterdörren och en Tv skrålade ut en massa ljud (den är stängd nu) Jag är definitivt inte en tv människa..hihi, en data människa ...japp! Det är jag.. sitter framför en hela dagarna på jobbet och räknar och gör order och inköp osv... sen när jag kommer hem landar jag framför burken igen...då kollas mail, och läses nyheter medan kaffet rinner ner. Sen är det kaffe dags och en runda i trädgården, måste ju se om något slagit ut :)
Sen är det dags för, middag, tvätt, städning osv.
Och i dag avslutade jag med plantering av blommor :)
Och det allra bästa med det var att jag njöt sååå mycket av stillheten här, bara fåglarna som kvittrade... skrek lite när Missy (våran katt)promenerade förbi dem..haha.
Men annars var här helt tyst och stilla!
Tills det började regna.
Jag har ett litet kryp-in där jag har alla mina planterings saker :) Och där är även plats att stå och plantera, lägger in några bilder på det med!
Nu har jag precis tagit en dusch och även satt på en gryta med jordgubb-rabarberkräm på spisen.
Så strax ska jag ta min nya tidning, Tara och läsa lite!
Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Kicka

Att ha ett ställe där man kan bara vara är sååå Underbart!!!! jag har våran altan och de är såå skönt bara o sitta o ha de skönt!!! MED TARA,,,, fast ja ska uinte ha dem era,, har tidningar så de räcker, inte mycket för såna men visst det är bra den me,,, men men,,, man måste välja!!

Kramen på dig vännen!!!

Postat av: Marie Charlotte Gren

Så du gillar oxå kombinationen rabarb/jordg?! Gjorde kompott med god smaksättning till sönd efterrätt innan dax för dottern att ta tåget söderut igen. En av hennes favvisar är just nyskördad rabarber från egna täppan. Färska gubbar hade jag köpt i väntan på våra smultron mognat. Ljummen kompott med god glass till. Mums. Och en kopp te/kaffe. Bättre kan det knappast bli en sönd em eller hur? Ha en bra dag! MC

2009-05-27 @ 08:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0